Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia visar Iphone-ägare som zombies i ny Lumia-film

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Iphone-ägare kan bäst beskrivas som zombies som måste använda blixt för att ta bilder när det är mörkt. I alla fall i Nokias nya reklamfilm för Lumia 925.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-06-25 11:45

Sämsta reklamfilmen i år? Hade jag varit chef på Nokias marknadsföringsavdelning hade jag sparkat reklammakarna, och det tre månader retroaktivt!
Vi minns ju alla hur bra det gick för Nokia i deras senaste reklamfilm då de lyfte fram den utmärkta kameran i Lumia 900...

Små hundar skäller mest heter det ju så fint. Dom har ju redan visat att dom hade lite väl grandiosa tankar om sig själva med sin Lumia WP lansering Q1 försäljningen för Lumia serien 920 och neråt var ju likvärdig iPhone 5´s första vecka.

Jag använder nästan aldrig blixten på min iPhone 5, har den alltid på avstängd.
Ska dock bli intressant att se vad den nya dual-led-blixten med färgtoner kan göra (om det nu blir en sådan).

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-06-25 13:32

Så fånigt...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-25 13:55
Ursprungligen av Dalle:

Sämsta reklamfilmen i år? Hade jag varit chef på Nokias marknadsföringsavdelning hade jag sparkat reklammakarna, och det tre månader retroaktivt!

Äh den var ju smårolig och rätt annorlunda mot många andra mobilreklamfilmer.Zombies fotar man ju inte så ofta men de flesta tycker det är något irriterande att bli fotad med blixt.
Tror budskapet går fram rätt bra och zombies är ju lite av de nya smurfarna, Nokia vill helt klart hänga på World War Z hypen.

När jag läste om denna film på andra siter tidigare så trodde jag att det var ett helt annat flash som man talade om;)

Jag har sett sämre reklamfilmer men jag är osäker på om denna är speciellt bra på att få ut sitt meddelande även om jag tyckte att den var småkul.

lame

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-06-25 20:03

Pinsam!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-25 21:12

Pinsamt dålig.
Istället för att fokusera på produkten så fokuserar man på andras "tillkortakommande"

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-25 21:40
Ursprungligen av lappen71:

Pinsamt dålig.
Istället för att fokusera på produkten så fokuserar man på andras "tillkortakommande"

Tycker du det är lika pinsamt när Apple gör samma sak?

Handlar väl om att när man fotar någon med blixt i ett mörkt rum så ser ansiktet vitt ut och ögonen röda.

Undrar vilken kamera de _verkligen_ använde...

Se från post #303 och framåt i den här tråden: http://www.99mac.se/forum/t/278443-traden-for...

1
Bevaka tråden