Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till en något bättre MacPro behöver lite hjälp

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tryckeriet:

...Var den värd det priset...

Ja, det var nog ett ganska bra pris. Men man får ju ha med i beräkningen att det skulle kosta ytterligare 1000-2000 kr för att utöka minnet till en användbar nivå.

Den som Gordy länkar till ovan har ju redan 10 GB minne, så den kan du köra som den är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-26 14:25
Ursprungligen av Gordy:

Den här sexkärniga varianten kanske kan vara något? Snabbare än den du länkade till på ebay och närmare.
http://www.blocket.se/stockholm/MacPro_5_1_6x...
14000 vill han ha men den kanske går att pruta ned en del?

Bra exempel där gordy, erbjud 10000 kr och tycker han/hon det är för lite så möts man halvvägs. 12000 kr så har du säkert en fin affär

Det där att mötas halva vägen funkar i många lägen inte alla dock, lycka till

Mors.
Nä de sprack på dåligt fotarbete, redan såld, tack i alla fall de var värt ett försök, nya tag.

Haaa Deee

Nisse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-27 00:01
Ursprungligen av tryckeriet:

Mors.
Nä de sprack på dåligt fotarbete, redan såld, tack i alla fall de var värt ett försök, nya tag.

Haaa Deee

Nisse

Det kommer säkert fler tåg.

denna då här på 99macs marknad : http://www.99mac.se/marknad/232-mac-pro-226-g...

<<Den är väl prisvärd för 5000-6000 kr ? Då har man lite cash över för att max upp minnet lite .

Mors igen.
Det är inte precis lätt att köpa Mac, via annonser, jag lämnar telefon-nr, mail adress, antingen är den såld, (men annonsen ligger fortfarande kvar), vissa svarar aldrig, det börjar bli långrandigt.
Har kommit fram till att jag skulle vilja en MacPro 4.1 helst 5.1, ej äldre än 2009, Xeon eight core och med tanke på min ekonomi vore det bättre med lite minne & hårdisk i, så jag kan uppgradera eftersom.
Det där med SSD låter bra, ser verkligen fram mot en nyare Mac, ni får gärna rätta mig och komma med förslag, ser fram mot det.

Väntar med spänd förväntan!

Nisse

Sätt in en blänkare under köpes här på forumet efter sommaren eller så, och vänta ett slag. När de nya MP kommer ut på marknaden bör det bli lite rotation på begmarknaden.

Bevaka tråden