Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webclip, fast för apps?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-12 10:23

Hej!
Jag är ute efter en lösning där jag kan skapa ett webclip likt det som går att ha från Safari på Dashboard, fast från en app till skrivbordet. Att kunna välja en del av en app jag vill bevaka och lägga det som en spegling till skrivbordet. Någon som vet om detta finns?

Kan jämföras lite med vad som fanns i uTorrent på windows "Create bar" eller någon sådant hette det. Man högerklickade på sin torrent och valde alternativet. Då kom en avlång remsa med all relevant info till skrivbordet.

Ursprungligen av kladda:

...välja en del av en app jag vill bevaka och lägga det som en spegling till skrivbordet. Någon som vet om detta finns?...

Jag skulle vilja påstå att detta är i det närmaste omöjligt. Det är stor skillnad på att visa en del av en webb-sida, och att visa en del av en apps fönster.

För att det ska funka måste det nog vara en inbyggd funktion i själva appen, ungefär som ditt uTorrent-exempel.

Kan du ge ett exempel på någon app, och vilken del av den appen du skulle vilja "bryta ut"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-12 12:02

Så som jag ser det bör det absolut inte vara omöjligt, men jag kanske förklarar det lite dåligt.
Jag har bl a ett program för aktier. Jag vill skapa en spegel från den aktuella utvecklingen av portföljen och göra den extern. Flyttbar, måste alltså inte ligga statiskt på skrivbordet.

Ursprungligen av kladda:

Jag har bl a ett program för aktier. Jag vill skapa en spegel från den aktuella utvecklingen av portföljen och göra den extern. Flyttbar, måste alltså inte ligga statiskt på skrivbordet.

Visa gärna med bilder hur appen ser ut, och vilken del av appens fönster du vill "klippa ut" ur appen.

Med utgångspunkt från mina programmeringskunskaper så tvivlar jag väldigt väldigt väldigt starkt på att det skulle vara möjligt att kunna "klippa ut" en del av ett app-fönster på samma sätt som man gör med webclip.

1
Bevaka tråden