Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rösta fram vinnare till 99mac:s tävling

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tävlingen om ett presentkort på Inwarehouse och en Apple TV är nu avslutad, men inte avgjord. Här är finalisterna som du kan rösta på.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-06-05 14:49

Rösten kunde inte sparas. Vänligen kontakta en administratör om problemet kvarstår.

Ursprungligen av kajonas:

Rösten kunde inte sparas. Vänligen kontakta en administratör om problemet kvarstår.

+1

Ursprungligen av kajonas:

Rösten kunde inte sparas. Vänligen kontakta en administratör om problemet kvarstår.

Undersöker det här.

Tillägg: verkar vara någon bugg vi inte kommit över tidigare då omröstningar varit öppna för alla. Vår utvecklare jobbar febrilt med att lösa problemet. Om alla har lite tålamod kommer det snart att gå att rösta igen.

Nu ska det gå att rösta.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-05 15:52

Det var troligen bara en visuell bug men det såg ut som om jag fick rösta från min telefon och dator. Från datorn tillkom dock inge röst.

Kan vara bra att dubbelkolla så det inte är något vajsing.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det var troligen bara en visuell bug men det såg ut som om jag fick rösta från min telefon och dator. Från datorn tillkom dock inge röst.

Kan vara bra att dubbelkolla så det inte är något vajsing.

Det beror på att omröstningen inte kontrollerar om man har deltagit innan man försöker rösta. Skickar man samma röst flera gånger räknas bara den första, och den enda effekten blir att en kaka sätts i webbläsaren för att komma ihåg att man har röstat på det devicet med. I den här typen av omröstningar, som är stängda för gäströster, vore det dock bra om den frågade servern om man har deltagit när omröstningen laddas och det inte redan finns någon information om det i webbläsaren.

Senast redigerat 2013-06-05 16:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-05 16:07
Ursprungligen av biberu:

Det beror på att omröstningen inte kontrollerar om man har deltagit innan man försöker rösta. Skickar man samma röst flera gånger räknas bara den första, och den enda effekten blir att en kaka sätts i webbläsaren för att komma ihåg att man har röstat på det devicet med. I den här typen av omröstningar, som är stängda för gäströster, vore det dock bra om den frågade servern om man hade deltagit när omröstningen laddas och det inte redan finns någon information om det i webbläsaren.

Ok. Ett visuellt problem bara. Vore bra att få ordning på om möjligt men inget "fel" kan göras av användarna ändå.

Det går inte att rösta med en iPad Mini....

Ursprungligen av Redaktionen:

Tävlingen om ett presentkort på Inwarehouse och en Apple TV är nu avslutad, men inte avgjord. Här är finalisterna som du kan rösta på.

Läs hela artikeln här

Trodde alla Apple produkter var välkomna att rösta....

Det går med både iPhone och iPad, har svårt att tänka mig att det inte skulle funka med iPad mini.

@Ancientdragon: Är du inloggad på siten med minin?

Idag går det fint att rösta

Ursprungligen av biberu:

@Ancientdragon: Är du inloggad på siten med minin?

Ja, jag tror att jag var inloggad igår också. Idag går det i vilket fall hur bra som helst.

Tack för snabb respons.

Har diskuterat detta lite här: http://www.99mac.se/forum/p/2155828

Senast redigerat 2013-06-07 09:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-07 19:41

Poll-systemet verkar ha lite cache-spöken. På iPaden stod det nu att 26 personer röstat. När jag klickade i ett röst-alternativ blev siffran 57 personer!

Ursprungligen av Erik.dv:

Poll-systemet verkar ha lite cache-spöken. På iPaden stod det nu att 26 personer röstat. När jag klickade i ett röst-alternativ blev siffran 57 personer!

Tack, ska kika på det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-07 21:10
Ursprungligen av biberu:

Tack, ska kika på det!

...tillbaka på 26 röster nu...

Leverans! Snygga bilder/filmer! Bra jobbat ni som har tävlat

  • Medlem
  • Partille
  • 2013-06-10 11:47

Inwarehouse-tävlingen

Ursprungligen av Redaktionen:

Tävlingen om ett presentkort på Inwarehouse och en Apple TV är nu avslutad, men inte avgjord. Här är finalisterna som du kan rösta på.

Läs hela artikeln här

Bäst är nummer 8

tycker även Alf

Ursprungligen av Redaktionen:

Tävlingen om ett presentkort på Inwarehouse och en Apple TV är nu avslutad, men inte avgjord. Här är finalisterna som du kan rösta på.

Läs hela artikeln här

Då är även omröstningen avslutad. Ett stort grattis till @"Erik.dv" och @patka843 som tar hem första- respektive andrapris. Vi återkommer med detaljer via pm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 12:46

Grattis vinnarna!

Stort grattis till vinnarna! Efter att ha sett Erik.dv's bidrag var det väl rätt meningslöst för oss andra hobbyklåpare att inkomma med något?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Då är även omröstningen avslutad. Ett stort grattis till @"Erik.dv" och @patka843 som tar hem första- respektive andrapris. Vi återkommer med detaljer via pm.

Vad kul! Tack alla som röstade på mig

Det har varit fantastiskt roligt att se alla bidrag trilla in, allt från både hobbyknåpare till riktigt professionella bidrag. Kul att tävlingen blev så uppskattad. Vi hoppas så klart kunna återkomma med fler tävlingar framöver.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-10 15:44

Grattis till vinnarna!

Stort grattis, mycket bra jobbat! Rättvisa vinnare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-10 17:48

Grattis grattis

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-06-15 20:15

Cast Away var snygg!

Är det så enkelt som rensa cookies, sedan kan man rösta igen?

1
Bevaka tråden