Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aladdin behåller siffrorna - släpper version 8 av StuffIt Deluxe och Standard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Programmet för att packa filer har kommit i en ny version. Till skillnad från Macromedia och Adobe väljer Aladdin att höja versionnumret till 8 istället för ett tilläg med bokstäver.

Lyx-versionen, StuffIt Deluxe, kommer med en del nyheter. Programmet stöder över 20 format inklusive .cab- och .yenc-filer. Du kan även bläddra i .zip- och .tar-filer.

StuffIt kan nu integreras med Photoshop, Illustrator och Word och arkiven blir ännu mindre än tidigare.

Med nya Deluxe kan du även på ett enkelt sätt göra backuper av dina filer.

I tre versioner
StuffIt finns i tre versioner; Deluxe, Standard och Free.

I Standard-versionen får du funktionen att kunna skapa StuffIt X-arkiv som ger bättre säkerhet och är snabbare än det vanliga StuffIt-formatet. I Standard-versionen ingår DropStuff, DropZip och DropTar.

Version 8 kräver minst Mac OS X 10.1.5 med 20 Mb på hårddisken och 64 Mb RAM.

Läs mer om Stuffit.com

Senast redigerat 2003-09-30 10:31
  • Oregistrerad
  • 2003-10-01 12:52

Jag kan bara säga håll vantarna borta från Stuffit 8. Om ett programm ligger i en .sit arkiv och packas upp med Stuffit 8 i OS X kan man inte starta programmet. VueScan är ett utmärkt exempel. Det är för att rättigheterna sparas inte i .sit format men fungerar riktigt i .sitx formatet.

Aladdin vet om problemet och säger att det är Apple som ville ha det så eftersom det kunde vara någon säkerhetsrisk. Personligen tror jag det är en bugg.

//Rob

Det problemet är nu löst när verison 8.0.1 kommer från Aladdin.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 11:57

Jobbigt att man måste ladda ner hela paketet igen för att komma åt uppdateringen. Sitx buggen eller vad man du skall kalla den för strulade rejält till det för mig när jag skulle instalera AvidFree DV. Största "förbättringen" med Stuffit 8 är att man slipper se på köttkvarns ikonerna. :rolleyes:

8.0.1 löser ett akut problem, men det jobbar fortfarande vidare på andra. Från MacNN:

"The StuffIt Engine 8.0.1. update is designed to address ONLY the problem relating to UNIX permissions. It does not address any other issues. We are currently working on a solution to the issue with StuffIt AVR Kernel Extension and hope to have an additional update released in a matter of weeks."

1
Bevaka tråden