Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grå bakgrund i os x

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

av någon anledning så får jag ibland grå bakgrund i os x.

oftast ser jag det inte förrän när jag växlar från xbmc (skrivbord 1) till skrivbord 2.

vet inte alls vad detta kan bero på.
(för er som läste min andra tråd om xbmc-strul så har detta problem uppstått innan det problemet i den tråden)

först tänkte jag att det kanske hade med skärmdelningen att göra då jag tror att det började någonstans samtidigt som jag aktiverade och började använda detta. men det uppstår även om jag inte loggat in och kört skärmdelning. (och som sagt, KAN ha hänt innan jag aktiverade skärmdelning också)

en omstart löser alltid problemet, men vore skönt att komma till bukt med det så det slutar uppstå överhuvudtaget.

så här ser det iallafall ut på skrivbord 2: (stänger jag ner xbmc på skrivbord 1 så är det likadant där, grå bakgrund osv)

av någon anledning så tog inte skärmdumpen med statusraden högst upp, den syns iallafall på skrivbordet. men dock är gömd (kommer tillbaka med en cmd+tab)

Händer mig med ibland, den 50% grå är default bakgrunden i OS X, av någon anledning så tappar den min bakgrundsbild, den kommer tillbaka efter ett tag... ofta när jag låser upp datorn efter vila eller liknande är ordningen återställd. Händer allt mer sällan så jag orkar inte bry mig.

ok, jag blir ju av någon anledning även av med dock som göms, vilket är oerhört störande då jag växlar mellan skrivborden rätt ofta.

så skulle bli superglad av en lösning

hitta en workaround nu, men skulle fortfarande vara tacksam om någon har en lösning.

om man får grå bakgrund så kan man i alla fall gå till aktivitetskontrollen och avsluta dock-processen.
då startar den om och man har bakgrunden igen.

eller är det denna programvaran?
https://itunes.apple.com/us/app/apple-remote-...

herrejösses i så fall, $80 för remote desktop mjukvara som andra tillhandahåller utan kostnad.

1
Bevaka tråden