En Epson-skrivare kanske?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-29 23:09

Har funderingar på att köpa en ny bläckstråleskrivare. Skriver i första hand ut bilder och vill ha en skrivare som förutom färgfoton (det klarar ju de flesta idag) kan prestera svart-vita fotoutskrifter av mycket god kvalitet. Har sneglat på Epson Stylus Photo 2100, är det någon som har gott eller ont att säga om denna eller finns det någon annan skrivare som någon vänlig själ vill föreslå?

Tacksam för synpunkter och förslag!

Varför inte en Canon skrivare? Jag har dålig erfarenhet utav Epson skrivare hade en 740 som fungerade kanon i knappt ett år bytte tre omgångar patroner både färg och svartvitt.

Men en vacker dag slutade densamma att fungera och det trots att jag hade köpt original patroner och använt den ofta,ca 1 vecka i månaden.

Blev lite bränd på bläckstråle skrivare och Epson i synnerhet men för en dryg månad sedan bestämde jag mig för en Canon i850.

Kostade ca 1800:- och har skrivit ut både foton och text och i båda fallen är resultatet lysande och snabbt skriver den ett foto i A4 på ca 1.30 och text på 22 sid/min.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 00:08

Jag har också dåliga erfarenheter av Epsons skrivare. Det kan hända att Canon är ett bättre val.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-30 10:16

HP Photosmart kör jag med och det funkar riktigt bra. Men patronerna är dyra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 23:03

Jag har precis köpt 2100 och jag e grymt nöjd,,,,,,

nån som vill köpa en Epson stylus pro 5000???

• Medlem
  • 2003-10-10 23:31

jag är mycket nöjd med min rätt dyra Canon S6300.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 23:51

Jag har bara bra erfarenheter av Epson. För mig har de aldrig krånglat och jag har en Epson Stylus Color 880 som fungerar väldigt bra och snabbt, men även hög kvalite om man hellre vill.

• Medlem
  • 2003-10-11 01:12

Tack för alla synpunkter!
Det blev en Epson i alla fall. Stylus Photo 2100. Och den är snuskigt bra! Ännu så länge. Nytt bläck kräver nytt papper och det finns ännu inte så mycket att välja på, trots att skrivaren hunnit fylla ett år på marknaden. Men för första gången upplever jag verkligt fotorealistiska utskrifter i svart-vitt och detta trots att den bifogade programvaran GrayBalancer inte fungerar i Mac OS X (vilket är svagt av Epson som haft gott om tid på sig att utveckla en X-version).
Tilläggas bör att detta är min femte Epson-skrivare på lika många år. Bara förra året köpte jag två. Den första byttes ut, ersättaren skickades på service efter bara några dagar och då kunde jag inte vänta längre utan var tvungen att köpa en ny, ESP 830. Men man får förhoppningsvis vad man betalar för. ESP 830 kostar kring tusenlappen idag, medan Epson Stylus Photo kostar kring 8.000 inkl. moms (går att hitta billigare genom t.ex PixMania.se). Men av vad jag hittills sett är den värd varenda krona. Dock synd att Epson är dåliga på att utveckla nya drivrutiner och tillhörande program för OS X. Har ännu inte testat, så jag vet inte om det ens går att skriva ut utfallande på min nya ESP 2100 i OS 10.2.8. Men skrivaren kan jag i alla fall rekommendera. Och de sju separata patronerna ger faktiskt mycket mer ekonomiska utskrifter, trots det höga priset per patron.

1
Bevaka tråden