Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i tangentbordet hos Macbook Air

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt tangentbord på min Macbook air mid 2011 håller på att gå sönder. Knapparna "qwertyuio" glappar och är ibland inte alls möjliga att få respons från. Jag vet inte om de hör till en egen zon som fått något kontaktfel eller liknande. Datorn har inte varit med om något fall eller speciella tryck så det är väldigt tråkigt att den gått sönder.

Är det någon som har erfarenhet av tangentbord till MAcbook air med svensk layout? Kollade lite på ifixit och där står det bara att det är galet svårt att byta tangentbord.

Inget illa menat, men jag tror inte du ska våga dig på att göra detta själv.

Bara att skicka in på service.

  • Medlem
  • 2013-05-31 22:29
Ursprungligen av Kreativia:

Mitt tangentbord på min Macbook air mid 2011 håller på att gå sönder. Knapparna "qwertyuio" glappar och är ibland inte alls möjliga att få respons från. Jag vet inte om de hör till en egen zon som fått något kontaktfel eller liknande. Datorn har inte varit med om något fall eller speciella tryck så det är väldigt tråkigt att den gått sönder.

Är det någon som har erfarenhet av tangentbord till MAcbook air med svensk layout? Kollade lite på ifixit och där står det bara att det är galet svårt att byta tangentbord.

Jag har precis samma problem med samma knappar och samma mid 2011 air. Oftast brukar det släppa snabbt för mig men det är lite störigt. Händer kanske varannan dag den senaste tiden. Har du hittat nån lösning eller orsak?

Vet inte vad som orsakade problemet men det släppte och har inte återkommit sedan jag skrev mitt första inlägg. Känns tyvärr inte allt för stabilt och jag har inte hittat någon lösning på vad det kan bero på.

1
Bevaka tråden