Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker kunskap om verktyg för lagning av HDD som ingår i OS X.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som har koll på vilka möjligheter jag har m.h.a. Skivverktyg att mappa upp dåliga sektorer på en HDD vid partitionering, så att jag kan använda diskarna till mindre kritisk lagring?

Har en RAID som gjort sitt för tillförlitlig lagring och är klar att blåsa den. Men det är 2st 2TB diskar som jag gärna utnyttjat ett tag till. De är inte så gamla.

Min mjukvaruraid skapade jag i OS X och jag känner ju till de vanliga "kontrollera och reparera"-funktionerna, men jag har nog aldrig behövt "rädda" en hårddisk där. Det är lätt att tänka att man behöver ett 3:e partsprogram, men det kanske är så att verktygen jag behöver redan ingår?

Jag skulle vilja blåsa diskarna, gå igenom sektorerna och se till att de som är dåliga inte används igen. Jag har haft OK prestanda mot RAIDen, så länge jag inte läste/skrev till dåliga sektorer.

Redo att absorbera information. Tack!

Senast redigerat 2013-05-15 20:30

Formatera om med Skivverktyg. Välj skriva över med nollor (1 gång räcker). Det tar några timmar per disk.
OBS du markera hela disken, inte en partition.

Läs mer här
https://discussions.apple.com/thread/3096499

Kanon. Bra med länk till mer läsning ocksa.

1
Bevaka tråden