Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga systemljud

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kommer ibland lite skumma ljud från min iMac 2012, och jag har inte lyckats hitta programmet som orsakar detta. Finns det något sätt att se vilket program som gör ljudet?
Det låter "Pffffffft-PLOPP"..
Blir tokig

Åh, en sak till, ibland dyker det upp en dialogruta som försvinner efter en tiondels sekund? Ej i samband med ljudet, dock.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-03 17:58
Ursprungligen av Rillee:

Finns det något sätt att se vilket program som gör ljudet?
Det låter "Pffffffft-PLOPP"..

Skype? Det låter typ så när man loggar in.

Ursprungligen av Vassius:

Skype? Det låter typ så när man loggar in.

Nej, skype är det inte.. Detektivjakten fortsätter!

vad har du för program alt tillägg(sådana som ligger i menyraden) igång?

iChat?

Jag har Finder, Google Chrome, App store, Spotify och Instacast igång. Inget av dom ska låta..

Jag hade ett tag ett konstigt ljud som lät som franska nationalsången - Marseljäsen - det visade sig vara en reklamjingel av något slag. Det kanske är nån reklam i nåt Chrome-fönster som låter så

du kanske har råkat hitta den här sidan: http://www.soundsnap.com/tags/plop?page=3

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag hade ett tag ett konstigt ljud som lät som franska nationalsången - Marseljäsen - det visade sig vara en reklamjingel av något slag. Det kanske är nån reklam i nåt Chrome-fönster som låter så

du kanske har råkat hitta den här sidan: http://www.soundsnap.com/tags/plop?page=3

Haha! Revolutionen är här!
Jag ska gå igenom program för program imorgon Tack för hjälpen

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-05-03 23:07
Ursprungligen av Rillee:

Åh, en sak till, ibland dyker det upp en dialogruta som försvinner efter en tiondels sekund? Ej i samband med ljudet, dock.

Jag läste om ovanstående problem någon annanstans, för bara ett par dagar sedan. Kan kanske varit Flashback. Hursomhelst så var förklaringen att man installerat någonslags chat-klient(?) till en webläsare som användes då snabbrutorna dök upp. Om det var Chrome, Firefox eller något annat minns jag inte.

Kanske inte mycket till svar i mitt förra stycke, men det kanske kan leda dig åt rätt håll. Dyker rutorna upp då du har en webläsare aktiv? Har du installerat något slags plugin för chat eller liknande för den webläsaren?

Problemet och förklaringen är alltså något jag läst i förbifarten och inte lagt energi på att lägga på minnet. Jag svarar helt förutsättningslöst i bollkastarläge.

Tillägg: jag drar mig nu till minnes att chat-tillägget varit specifikt för Facebook eller något liknande socialjox.

Senast redigerat 2013-05-03 23:18

Använder trådskaparen Badoo?

Ursprungligen av Borttaget:

Använder trådskaparen Badoo?

Nej, det gör jag inte.

Senast redigerat 2018-07-23 09:13
1
Bevaka tråden