Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instabilt Airport

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-29 14:45

Jag vet - det finns redan liknande trådar om det här. Men i alla fall.

Här på kontoret har vi en Airport Extreme-station som jag snart kommer slänga ut genom fönstret.

Stationen har trilskats redan från början, men med de senaste firmware-uppdateringarna så hänger sig i alla fall inte själva routing-funktionen längre, de trådbundna macarna som är kopplade genom den tappar inte nätaccessen.

Men Powerböckerna (2 st 12" och en 17") har det kämpigt. Airporten går ner minst en gång om dagen, oftast två. Det yttrar sig oftast som så att berörd PowerBook inte "ser" nätet, slår man på och av airport i PowerBooken några gånger ser den sedan nätet, men när man ska välja det och skriver in lösenordet så godtar den inte lösenordet... Rycker jag sladden ur Airport-stationen så funkar det sedan genast igen.

Har också prövat med att byta Aiport-kanal, samt meckat med störningskompensation av och på, men inte märkt någon skillnad.

Vi har också en stående misstanke om att det är våra trådlösa telefoner som stör ut Airporten, även de kör ju på 2.4 Ghz-bandet. Dock tycker man inte att de borde störa alla 13 Airport-kanalerna, och med störningskompensationen inkopplad på Airporten borde den klara sig.

Kollar man runt på nätet och t.ex. Apples diskussionsforum är det inte svårt att hitta folk som har liknande problem som våra...samt att "Apple jobbar på en lösning..."

Men just nu känns det som att Airport Extreme stationen är en j**la skitprodukt. Är det dags att köpa första bästa NetGear-w-lan-router istället?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-29 15:21

Jag vet inte om det här är till någon hjälp.
Men jag hade liknade problem tidigare. Fick dra ur kontakten hela tiden förut men efter att jag ställt DHCP till 10min istället för 4dagar (eller vad det nu är som standard?) så har airporten funkat utan problem.

Lycka till iaf och hoppas att det fixar sig för er!

MVH:Helmot

1
Bevaka tråden