Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusion Drive och Bootcamp

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En snabb fråga, om jag kör med en Fusion drive som är uppdelad i två partitioner med bootcamp och jag nästan bara använder Windowspartitionen... kommer FD att "lägga över" filerna automatiskt på SSD-delen eller är det bara OS X som kan använda den?

Det påverkar endast OS X-partitionen.

Ååååh... jag visste det! Jag skulle ha valt en fysisk SSD!

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag skulle ha valt en fysisk SSD!

Japp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-18 13:36
Ursprungligen av primu[s]®:

Ååååh... jag visste det! Jag skulle ha valt en fysisk SSD!

Om man nästan uteslutande använder Windows, är det inte då bättre att istället köpa en vanligt WIndows-PC? Mindre pengar, om inte annat

Ursprungligen av zinned:

Om man nästan uteslutande använder Windows, är det inte då bättre att istället köpa en vanligt WIndows-PC? Mindre pengar, om inte annat

Det är mycket möjligt men jag har inte plats för en "stor" dator på mitt kontor och jag ville ha en Mac. Dessutom så planerar jag att "gå över" till OS X så fort som de utvecklingsverktyg jag använder finns tillgängliga för OS X.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-18 16:37

Köp en TB-SSD å lägg Redmonds stolthet på!

Ursprungligen av jas:

Köp en TB-SSD å lägg Redmonds stolthet på!

Jaaaaaaaaaaaa... du är så smart! Tack!

Alternativt kan man separera fusion drive och sedan partitionera SSD för OSX och Windows med den mekaniska disken som lagring.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-19 21:45
Ursprungligen av Borttaget:

Alternativt kan man separera fusion drive och sedan partitionera SSD för OSX och Windows med den mekaniska disken som lagring.

Då tappar man logiken för att OS X självt optimerar lagringen mellan SSD- och HD-delen och antar jag!

Senast redigerat 2018-07-23 09:11
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-19 21:47

Japp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-04-20 13:04

Ett alternativ är annars ett USB3 minne för Bootcamp. Lite smidigare/billigare än en TB-SSD, även om den är mycket snabbare.

1
Bevaka tråden