Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Aperture, Iphoto, Safari och Java

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns nya uppdateringar att ladda ned för OS X-användare. Apple släpper uppdateringar till Aperture, Iphoto, Safari och Java.

Läs hela artikeln här

någon som har en susning om varför jag inte får varken safari iphoto eller aperture i min uppdaterade i iMacen medan bara iPhoto dök upp på macbook'en???

Ursprungligen av Gusten68:

någon som har en susning om varför jag inte får varken safari iphoto eller aperture i min uppdaterade i iMacen medan bara iPhoto dök upp på macbook'en???

Svårt att svara på utan att veta mer, men antar att båda datorerna har någon av de senaste versionerna av OS X och att du har aperture, iphoto, safari etc installerat på båda?

Det löste sig... lite skumt dock.. kör normalt som "vanlig användare" och där säger systemuppdateringar "det finns inga uppdateringar" men loggar jag in på mitt andra konto som har administrativa rättigheter då hittas uppdateringarna... och fick göra likadant på macbooken för att den skulle hitta safari uppdateringen...

Ursprungligen av Gusten68:

Det löste sig... lite skumt dock.. kör normalt som "vanlig användare" och där säger systemuppdateringar "det finns inga uppdateringar" men loggar jag in på mitt andra konto som har administrativa rättigheter då hittas uppdateringarna... och fick göra likadant på macbooken för att den skulle hitta safari uppdateringen...

Jag har aldrig testat att inte vara admin själv så kan bara gissa att det krävs för vissa uppdateringar, men som sagt gissar bara. Tur det löste sig i alla fall!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-19 02:24
Ursprungligen av Gusten68:

Det löste sig... lite skumt dock.. kör normalt som "vanlig användare" och där säger systemuppdateringar "det finns inga uppdateringar" men loggar jag in på mitt andra konto som har administrativa rättigheter då hittas uppdateringarna... och fick göra likadant på macbooken för att den skulle hitta safari uppdateringen...

Samma här!

När jag sedan växlade tillbaka till användarkontot fanns uppdateringarna där också, något underligt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-31 12:50

Någon mer än jag som tycker Aperture är segt som sirap efter uppdateringen till 3.5?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-31 15:27

?Jag har nyligen köpt Aperture och undrar om det verkligen ska vara så färglöst, att inte ens de tre knapparna röd X/ gul -/ grön + uppe till vänster får sin normala färg? Hittils har samtliga fönster i min lilla bubbla i macvärlden haft 3 färgglada knappar vid aktivt fönster eller får färg och symboler när muspekaren sveper över. Programmet verkar dock fungera i övrigt. Dessa tre små färgknappar kan väl knappast störa en proffsredigerare till den grad att apple frångått sin egen logiska systemstandard över hur fönster ska visas?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-31 19:10
Ursprungligen av mac+:

?Jag har nyligen köpt Aperture och undrar om det verkligen ska vara så färglöst

Grått, platt och kontrastlöst är det som gäller

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-31 20:16
Ursprungligen av onnyt:

Grått, platt och kontrastlöst är det som gäller

?Må det bara vara en miss, —om än en konstig sådan. Effektiviteten lär sjunka betydligt vid arbete med flera fönster samtidingt om man inte intuitivt ser vilket som är aktivt. På App Stores Aperturebilder saknas också färgen, om de nu är tagna på ett aktivt fönster. Det är riktigt kass tills det korrigeras.

1
Bevaka tråden