Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkproblem?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-16 09:14

Har en MacBook Pro med modell-ID 3,1 och OS X 10.8.3, därtill en M-Audio Oxygen49-klaviatur. Ibland hackar eller liksom gurglar det både vid uppspelning och när jag spelar för hand, men så nyckfullt att jag inte med säkerhet kan demonstrera felet, om jag skulle lämna in för lagning. Felet kvarstod efter uppgradering från Snow Leopard till Mountain Lion, något som en jag hörde med trodde skulle kunna hjälpa.
En enda gång fick jag ett felmeddelande av Garageband-snitt med gitarr och så. Där stod det först i fetstil:
"Fel vid synkronisering av ljud och MIDI". Sen med mindre bokstäver: "Samplingsfrekvens 42621 igenkänd. Check conflict between Garageband and external device". Slutordet var en ruta med texten "Fortsätt". Klickade på den, men kom ingen vart. Nån som vet hur jag ska göra för att få bort hackandet?

Gudde

Här nämns det något om DirectLink:

http://forums.m-audio.com/showthread.php?1592...

Sen kan jag tipsa dig om att testa Logic istället. Kostar inte allt för mkt och all hårdvara jag har slängt på den fungerar utan problem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-18 11:30

DirectLink för Oxygen49 och Logic

Ursprungligen av barbapappa_86:

Här nämns det något om DirectLink:

http://forums.m-audio.com/showthread.php?1592...

Sen kan jag tipsa dig om att testa Logic istället. Kostar inte allt för mkt och all hårdvara jag har slängt på den fungerar utan problem.

Hej barbapappa_86

Tack för svar. Har varit inne och kollat på DirectLink som tydligen är samma både för Garageband och Logic, men OS X 10.8 som jag kör tycks det inte finnas nåt för än. Kanske går lika bra med det som finns för 10.7?

Hur som tar jag nog mod till mig någon dag och hoppar på Logic-tåget igen, bara jag kan va hyfsat säker på att inte drunkna i det tekniska. Har testat alltifrån Steinbergs PRO24 för Atari och även C-labs (sedemera Emagics) Creator/ Notator som ledde till Logic för Mac (Apple köpte upp Emagic för snart 11 år sen), men först med Garageband har det på allvar börjat funka för mej. Gjorde ett lamt försök med Logic Express för några år sen, men återgick snart till Garageband.

Din Logic-puff fick mig att googla på "apple logic 9 svensk manual" och fick då genom 99mac veta att en Olof har gjort bra videoguider till Logic, vilket kändes betryggande. Vem lider av angloanalfabet-teknofobi? Men visst går det ändå mycket lättare att lära sig på svenska.

Gudde

1
Bevaka tråden