Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta delar av info till ny HDD

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rätt eller fel avdelning, hoppas det ursäktas om det inte är rätt forum. Jag har inte hittat exakt svar på det jag söker.

Jag ska sätta in större HDD i min Macbook Pro och tänker nyinstallera operativsystemet, resten för jag över från den gamla hårddisken. Vad jag förstått så är flyttassistenten ett bra verktyg alt CCC. Min fråga är om alla mina mail följer med när jag flyttar över infon? Mailprogrammet ingår väl i operativsystemets installation ? Detsamma gäller tex anteckningar, kalender mfl

Båda verktygen importerar det du önskar...

OK, så om jag markerar Mailikonen så följer allt innehåll med inkl alla mail

Ursprungligen av Glödhäck:

OK, så om jag markerar Mailikonen så följer allt innehåll med inkl alla mail

Var markerar du Mail-ikonen? Menar du i Flyttassistenten?

Ja, i Flyttassistenten

Om du nu inte vill ha med allt över, markera de delarna du vill ska importeras.

Jag tycker CCC är flexiblare eftersom det är möjligt att gå ner på nivån för varje individuell fil. När jag skulle flytta över vissa delar av en backup till min dator som jag "blåst" så testade jag först flyttassistenten men tyckte som sagt inte att jag hade tillräckligt med kontroll över vad som skulle o inte skulle flyttas

Tack för råden, allt fungerade perfekt

Vilket verktyg använde du?

Jag använde CCC.

Tyvärr misslyckas jag med mina bilder som ligger på en extern hårddisk. Jag har försökt att föra över hela Aperturebiblioteket både med CCC och genom import av bibliotek direkt i Aperture. Båda gångerna misslyckas det. Jag får meddelande om att det inte finns tillgång till originalbilden. Jag har försökt med 'Locate Original Files' men det blir inte bättre.

Vad har jag gjort för fel?

1
Bevaka tråden