Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tar bort Appgratis från App Store

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Populära Appgratis låter utvecklare marknadsföra sin appar gratis eller kraftigt rabatterade för en dag, men nu tar Apple bort appen ur App Store och hänvisar till att den bryter mot reglerna.

Läs hela artikeln här

Jag använder AppsGoneFree som ges ut av samma folk som står bakom siten Appadvice

Det är möjligt att den också riskerar att sållas bort men än så länge finns den kvar
https://itunes.apple.com/se/app/apps-gone-fre...

Jag använder AppShopper och den har i alla fall fått hänga med än så länge...

Ursprungligen av Capeman:

Jag använder AppShopper och den har i alla fall fått hänga med än så länge...

Men den togs bort i december en sväng enligt AllthingsD så de måste ju ha ändrat något så de inte längre bryter mot reglerna? Ingen kan väl betala för att synas i Appshopper tex?

EDIT: Den är fortfarande borta, du laddade ned den före december då antar jag?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Men den togs bort i december en sväng enligt AllthingsD så de måste ju ha ändrat något så de inte längre bryter mot reglerna? Ingen kan väl betala för att synas i Appshopper tex?

EDIT: Den är fortfarande borta, du laddade ned den före december då antar jag?

Det var mer än jag visste. Ja jag har haft appen mycket längre än så. Intressant nog fungerar den fortfarande perfekt, inklusive push notifications.

Nu har jag inte lusläst reglerna för appstore men jag kan ju tycka att en tjänst/app som talar om för kunder vilka appar som för dagen är gratis, vilket är några stycken bland hundratusentals andra icke fria, lika mycket gör kunderna en tjänst som utvecklarna.

Fast om tjänsten tar betalt för "marknadsföringen" kan jag förstå att det finns en viss intressekonflikt...

1
Bevaka tråden