Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sökes: gammalt spel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu söker jag hjälp från er som har några år på nacken och kan tänkas komma på vad det är för spel jag letar efter.

det är alltså ett äldre spel som jag körde på en windowsburk för massa år sedan.
det är en typ av pussel-spel eller vad det kallas där man är en gubbe (sett uppifrån) som skall gå igenom någon form av labyrint-bana och plocka upp saker för att sedan ta sig till mål (har för mig dessa grejjer man plockade upp var gröna)

det fanns plattor med pilar så man bara kunde gå åt ett håll, det fanns även plattor som rörde sig åt olika håll.
man kunde få specialgrejjer som skridskor för att kunna gå på isplattor och diverse andra specialgrejjer (tror det fanns en för att gå emot pilarna också)

fanns även "monster" på banorna som man var tvungen att akta sig för. (om jag minns rätt)

spelet var i färg..

hur som helst, kommer inte på vad spelet heter och hoppas nu att någon här kan hjälpa mig med detta

@mjewl: Kan det vara Chip's Challenge?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-31 23:23

Helt sjukt att jag själv innan idag laddade hem ett spel på iPhonen som heter Archibals Adventure som fick mig att tänka på detta gamla spel till PC, och nu ser jag denna tråd som frågar efter just det spelet. tack så mycket

Ursprungligen av Luftvargen:

@mjewl: Kan det vara Chip's Challenge?

Underbart! Inte kollat denna sida på ett tag. Gick igenom gamla posts jag skapat och såg denna och att jag hade fått svar.
Det är precis det spelet jag tänkte på.

Tack så mycket!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-19 13:00

Ettan och tvåan finns att köpa på Steam respektive Steam.

Sitter man på CHIPS.EXE så går den fint att köra i Wine

Senast redigerat 2016-09-19 13:27
1
Bevaka tråden