Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iCloud till mailen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-03-30 18:47

Jag har ett företagskonto för mailen genom Loopia och betalar 3000 kr /år för 5 gb. Och inte lika smidigt som iCloud. Kan jag på något sätt använda en egen domänmail genom iCloud? Om inte, kanske det går att vidareskicka mailen direkt till en iCloudmail, men då kanske jag måste skicka genom iCloud?

Har ni någon bra lösning på detta?

Nej, det går inte med iCloud.

Kika på t.ex. www.outlook.com som fixar det samt ActiveSync/push.
Kostar ingenting (nån hundralapp/år för domänen), du sparar dina 3000/år.

  • Medlem
  • 2013-03-30 19:10
Ursprungligen av genki:

Jag har ett företagskonto för mailen genom Loopia och betalar 3000 kr /år för 5 gb. Och inte lika smidigt som iCloud. Kan jag på något sätt använda en egen domänmail genom iCloud? Om inte, kanske det går att vidareskicka mailen direkt till en iCloudmail, men då kanske jag måste skicka genom iCloud?

Har ni någon bra lösning på detta?

Det som går att göra är ju att du ändrar i domänet, det kan du göra inne hos loopia.
Dvs att om någon skickar till [email protected] så går det till [email protected].

Lika går att göra med avsändare, går att göra så att det ser ut som att det är [email protected] som skickar, men igentligen så skickar du från [email protected]

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-03-30 19:32
Ursprungligen av keptang:

Nej, det går inte med iCloud.

Kika på t.ex. www.outlook.com som fixar det samt ActiveSync/push.
Kostar ingenting (nån hundralapp/år för domänen), du sparar dina 3000/år.

Tack, men där verkar som man behöver Hotmail. Går det att synka därefter att skicka och ta emot genom min vanliga mail?

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-03-30 19:34
Ursprungligen av devos:

Det som går att göra är ju att du ändrar i domänet, det kan du göra inne hos loopia.
Dvs att om någon skickar till [email protected] så går det till [email protected].

Lika går att göra med avsändare, går att göra så att det ser ut som att det är [email protected] som skickar, men igentligen så skickar du från [email protected]

Aha! Det är så jag vill. Och allt behålls i iCloud, inget som bildström, att efter 1000 bilder försvinner sista bilden osv? Vet du, om det finns någon vägledning för detta på nätet?

Ursprungligen av genki:

Tack, men där verkar som man behöver Hotmail. Går det att synka därefter att skicka och ta emot genom min vanliga mail?

Vad menar du med behöver hotmail?
Kika på http://domains.live.com/

1
Bevaka tråden