Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma förbi inlog på iMac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Töreboda
  • 2013-03-29 10:16

Hej!
Min kompis har en ny iMac, den utan cd-läsare. Efter en uppdatering från App-store funkar inte hans lösenord. Han kommer inte in i datorn! Han har bara admin-kontot, och han kan inte starta från skiva (eftersom ingen sådan finns) – hur gör han då när lösenordet inte funkar (eller om han bara har glömt det)? Finns det nåt sätt att komma förbi inloggningen på ens egen dator?
Björn

  • Medlem
  • Töreboda
  • 2013-03-29 12:51

https://www.google.se/search?q=glömt+lösenord...[/quote]

Om det vore så enkelt hade jag inte frågat här!
Björn

Ursprungligen av BjörnO:

Om det vore så enkelt hade jag inte frågat här!

Ja, förlåt då, för att man försöker hjälpa till. Eftersom du inte gav oss någon ledtråd alls till din kunskapsnivå i ämnet, så tyckte jag att en lämplig början var att tipsa om befintliga trådar i ämnet.

Om du redan hade provat ett antal åtgärder, inklusive alla tips som finns i de länkade trådarna, så kunde du berättat det.

Det är alltid bra att berätta vad man redan har provat, så slipper vi slösa tid på att ge de tipsen igen, och du slipper slösa tid på att läsa de tipsen igen.

Senast redigerat 2013-03-29 13:43
  • Medlem
  • 2013-03-29 14:29

Starta datorn i recovery mode så kan du återställa lösenordet där inne.

Du når recovery mode genom att hålla nere cmd+r direkt vid start utav datorn.

  • Medlem
  • Töreboda
  • 2013-03-29 15:33
Ursprungligen av devos:

Starta datorn i recovery mode så kan du återställa lösenordet där inne.

Du når recovery mode genom att hålla nere cmd+r direkt vid start utav datorn.

Tack, det ska vi testa!

Till Svedala-Jesper vill jag bara hålla med. Jag kunde varit mer utförlig. Ska bättra mig nästa gång.
Björn

  • Medlem
  • 2013-03-29 16:33
Ursprungligen av BjörnO:

Tack, det ska vi testa!

Till Svedala-Jesper vill jag bara hålla med. Jag kunde varit mer utförlig. Ska bättra mig nästa gång.
Björn

Japp testa det, om inte filevalut är aktiverat på datorn så skall detta fungera.

Ett annat problem som kan uppstå är att datorn ändrar till .us targentbord innan den loggar in i systemet.
Detta problem har jag råkat ut för, då får du googla en bild på engelskt targentbord och trycka på knapparna enligt det så fungerar det.

1
Bevaka tråden