Segare dator med senaste OSX uppdateringen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha gjort senaste uppdateringen från 10.8.2 till 10.8.3 har jag märkt att datorn blivit segare med mer "badbollar" och upphängningar då och då. Inte ens vill datorn gå i vila med tangentsbordstryckning. Nån annan som upplever samma fenomen.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-19 15:46

Jag upplever det precis tvärt om. Tom min gamla MBP från 2008 känns rappare. Tycker att programmen startar upp snabbare nu och Safari känns mycket snärtigare.

Ursprungligen av onnyt:

Jag upplever det precis tvärt om. Tom min gamla MBP från 2008 känns rappare. Tycker att programmen startar upp snabbare nu och Safari känns mycket snärtigare.

Dito. Min MBP från 2009 (17", C2D, 8GB ram) kändes piggare efter uppdateringen. Men vi ska inte glädjas för länge - till sommaren kommer säkert 10.9 och förstör allt igen.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-19 16:45
Ursprungligen av Joacim Melin:

Men vi ska inte glädjas för länge - till sommaren kommer säkert 10.9 och förstör allt igen.

Tror inte den versionen kommer att kunna installeras på våra maskiner.

Ursprungligen av hforsling:

...senaste uppdateringen från 10.8.2 till 10.8.3 har jag märkt att datorn blivit segare...

Prova att installera uppdateringen en gång till, men använd då Combo-versionen av uppdateringen.

Ladda ner den här: http://support.apple.com/kb/DL1640

Det kan ibland lösa den här typen av problem, där något har gått snett eller blivit skadat vid förra uppdateringen.

1
Bevaka tråden