Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dvd har fastnat

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-03-15 11:00

Jag satte i en dvd-skiva i MacBooken. Inte nog med att skivan inte kunde spelas upp, det gick heller inte att få ut den. Vad gör jag?

Testa att trycka in skivan ordentligt i läsaren med en kniv eller liknande. Du kan få lirka lite när spelaren ska mata ut skivan också.

  • Medlem
  • 2013-03-15 12:34

dvd vill inte mata ut

Ursprungligen av KOL:

Jag satte i en dvd-skiva i MacBooken. Inte nog med att skivan inte kunde spelas upp, det gick heller inte att få ut den. Vad gör jag?

Antar att den inte vill mata ut, alltså inte fysiskt fastnat p.g.a. mekaniska fel.

Stäng av datorn. Håll inne Eject knappen och starta datorn igen, har fungerat för mig. Har hänt när man kört gamla gamla dvd skivor.

Ursprungligen av intor:

Antar att den inte vill mata ut, alltså inte fysiskt fastnat p.g.a. mekaniska fel.

Stäng av datorn. Håll inne Eject knappen och starta datorn igen, har fungerat för mig. Har hänt när man kört gamla gamla dvd skivor.

Man kan hålla nere F12 eller musknappen också när man startar datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-15 13:14

Prova att:
- starta programmet "skivverktyg" (sök i Spotlight)
- Välj DVD-enheten i listan till vänster
- Tryck på utmatningsknappen i verktygslisten

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-03-15 13:41

Jag stängde av, höll nere ejektknappen medans datorn startade igen och ut for skivan!! Tack, alla!

1
Bevaka tråden