Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ren ominstallation Imac fungerar ej

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått hem en Imac 21,5 från arbetet,den nya versionen. 2544. Har en usb sticka med 10.8.2. Datorn hittar den när jag startar upp den med alt knappen. När jag sedan väljer usb enheten så kommer ett stop tecken upp ? Varför vill datorn inte gå vidare ?

1. Hur har du "tillverkat" USB-stickan? Är du säker på att den är rätt formaterad, så att det faktiskt går att boota från den? Använd Lion Disk Maker för att fixa USB-stickan, så blir det rätt.

2. Om det är en helt ny dator, varför vill du installera om?

3. Har du provat att starta via Recovery-partitionen, och göra en installation/återställning den vägen i stället?

1.Tillverkade den i skivvertyg. Den fungerar i min gamla dator. Lion disk maker fungerar inte får felmeddelanden.
2. för en annan anställd har haft den innan mig.
3. command r fungerar bara om man har nätuppkoppling

spelar det någon roll om usb stickan är 16 gb ?

Ursprungligen av memachappy:

1.Tillverkade den i skivvertyg. Den fungerar i min gamla dator. Lion disk maker fungerar inte får felmeddelanden.
2. för en annan anställd har haft den innan mig.
3. command r fungerar bara om man har nätuppkoppling

Måste du blåsa datorn för att någon annan haft den innan? Det är väl bara att radera vederbörandes konto?

Ursprungligen av memachappy:

spelar det någon roll om usb stickan är 16 gb ?

Nej, det ska inte spela någon roll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 14:43
Ursprungligen av memachappy:

Har fått hem en Imac 21,5 från arbetet,den nya versionen. 2544. Har en usb sticka med 10.8.2. Datorn hittar den när jag startar upp den med alt knappen.När jag sedan väljer usb enheten så kommer ett stop tecken upp ? Varför vill datorn inte gå vidare ?

Och du väljer att installera disken i iMacen från USB-stickan?
När det gäller Lion-disk maker har jag för mig att en del hade problem med att göra en installationsdisk med den men att det fanns en ny version som rättade till det.

1
Bevaka tråden