Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar kartor med flygbilder över Stockholm

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under de senaste månaderna har Apple uppdaterat sin kritiserade karttjänst i IOS 6. En rad städer i USA och Europa har fått utökade eller nya flygbilder inlagda.

Läs hela artikeln här

Och i Malmö fungerar äntligen kartorna och är inte längre bara en suddig sörja. Tack Apple, det gick ju fort. Bara ett halvår.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-03-13 09:46

Men de lyckas fortfarande inte stava Gustavsberg korrekt...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-03-13 10:00

Och i Luleå är sjukhuset fortfarande ungefär 20 km fel..... på den adressen fanns visserligen ett sjukhus, för drygt 10 år sen....
Och ja, det är rapporterat... ett antal gånger, av ett antal personer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-13 10:20

Haha, ja titta en uppdatering av kartorna.

Nu när jag var i Malmö fungerade navigeringen någotsånär: Vandrarhemmet låg bara 300m fel (tack stf för skylten på gatan) och hotellet var synligt från platsen applekartorna pekade på. Och bilderna på Malmö, haha, tur googlemaps finns

Nån som tror att kartorna i Apples regi finns kvar om två år?

Tjohoo! Lund och Eslöv är numera i färg!

  • Medlem
  • 2013-03-13 12:18
Ursprungligen av spaceas:

Nån som tror att kartorna i Apples regi finns kvar om två år?

Ja, utan tvekan. Då har Apple fixat 99 % av problemen och de flesta har glömt hur det var i början och alla gillar Apple som vanligt.

Det var exakt det som hände med Google Maps. Jag minns tydligt att Göteborg var en grå sörja och en satellitremsa låg ett par mil öster om Göteborg istället för mitt på. Men det var 5 år sedan och allt är glömt och förlåtet nu.

Karlstad är fortfarande i svartvitt och moln täcker stadsdelen där jag bor…

Fixar Apple korrekta kartor med högupplösta molnfria bilder är jag riktigt nöjd! 3D är bara extra lull-lull som kan vara bra att ha men som man kan leva utan…

  • Medlem
  • ?
  • 2013-03-13 13:27
Ursprungligen av pmarriott:

Tjohoo! Lund och Eslöv är numera i färg!

?Från och med 1 Juli när nya lagar träder i kraft kommer officiella kartor på nätet att färganpassas efter resp nations färger. I Skåne blir husen röda med gult vägnät och norröver blir husen blå. I Norge vet jag inte hur det blir då de har 3 färger som kartorna ska anpassas till. I småland kommer det att bli lite konstigt med alla dessa röda hus i skogen som blir blå på kartan. Förmodligen kommer vi att vänja oss efter ett tag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-13 17:10
Ursprungligen av jac:

Ja, utan tvekan. Då har Apple fixat 99 % av problemen och de flesta har glömt hur det var i början och alla gillar Apple som vanligt.

Kanske. Fungerar det så fungerar det. Det luriga är att konkurrerande bra kartor finns nu med hög informationstäthet och därmed utgör benchmark för Apple, och användandet av andra kartsystem och navigationssystem lätt blir en vana.

Har givit upp lite, även slutat anmäla fel där jag kör runt tex runt Karlstad/Värmland och Borås/Sjuhärad. Känner inte det händer något tyvärr, men det är kanske bara jag som grinig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 10:14

Den visar fortfarande saker helt fel i Stockholm. Hus ligger på vägar, key-locations ligger "inne i" eller rent av "bakom" hus snarare än angränsade den väg de faktiskt ligger vid. Det känns som om hela kartan är offset med X pixlar. Nya 3D kartor? Yay, kan de inte lösa så 2D-kartorna fungerar felfritt först?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 10:16

På tal om det…

iOS7 - everything just works
OSX 10.9 - everything just works

Snälla Apple. Detta fallande ner buggträsket är inte bra. F-ck new features när de har en uppsjö sådana som inte fungerar så bra eller som de borde.

1
Bevaka tråden