Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra program för snygga bildspel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har länge saknat ett bra program för att göra snygga bildspel på macen. Jag vill kunna styra hur länge varje bild ska visas, olika effekter vid övergång mellan bilderna, kanske lägga på någon text samt lägga på ett fint musikspår som gräddan på moset.
En gång i tiden jobbade jag på PC med ett program som hette ProShow Gold och har försökt hitta en motsvarighet på macen men inte lyckats.
Någon som har något tips?

Keynote kanske?

Nja.. Nu kanske jag formulera mig lite fel. Jag tänker inte bildspel som i pressentation utan bildspel mer för att visa fina foton.
Jag har för avsikt att kunna spara ut filmer med mina fina foton i någon form av bildspel med tema.

Ursprungligen av Senninge:

Nja.. Nu kanske jag formulera mig lite fel. Jag tänker inte bildspel som i pressentation utan bildspel mer för att visa fina foton.
Jag har för avsikt att kunna spara ut filmer med mina fina foton i någon form av bildspel med tema.

Jag tänker så här (kanske bökigt). Keynote med bilder, övergångar etc. Quicktime för inspelning av klippet, samt redigering.

Funkar det? Det blir då en videofilm, men det kanske inte gör något? Annars borde Förhandsvisning kunna sköta det relativt snyggt om du inte kräver en massa flashiga övergångar etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag tänker så här (kanske bökigt). Keynote med bilder, övergångar etc. Quicktime för inspelning av klippet, samt redigering.

Funkar det? Det blir då en videofilm, men det kanske inte gör något? Annars borde Förhandsvisning kunna sköta det relativt snyggt om du inte kräver en massa flashiga övergångar etc.

Jo det är just snygga övergånger i rätt tid så att det går snyggt ihop med musiken och så som jag tänker... Keynote har jag mer sett som ett program för presentationer men det kanske funkar fint att använda även för detta ändamål. Får testa det mer.

Ursprungligen av Senninge:

Jo det är just snygga övergånger i rätt tid så att det går snyggt ihop med musiken och så som jag tänker... Keynote har jag mer sett som ett program för presentationer men det kanske funkar fint att använda även för detta ändamål. Får testa det mer.

Kanske kan ses som omständligt, men det borde fungera. Iaf enligt din beskrivning.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-12 23:28
Ursprungligen av Senninge:

Jag har länge saknat ett bra program för att göra snygga bildspel på macen. Jag vill kunna styra hur länge varje bild ska visas, olika effekter vid övergång mellan bilderna, kanske lägga på någon text samt lägga på ett fint musikspår som gräddan på moset.
En gång i tiden jobbade jag på PC med ett program som hette ProShow Gold och har försökt hitta en motsvarighet på macen men inte lyckats.
Någon som har något tips?

iMovie?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-13 00:18
Ursprungligen av Senninge:

Jo det är just snygga övergånger i rätt tid så att det går snyggt ihop med musiken och så som jag tänker...

iPhoto

ähh då får jag väl säg – POWER POINT:)
Man kan ju faktiskt göra allt som TS vill i detta lite bökiga program.
/m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 12:14

Apple Motion. Har dock hyfsat höga datorkrav.

Adobe After Effects men det är overkill för många (och dyrt).

Ursprungligen av Senninge:

Jag har länge saknat ett bra program för att göra snygga bildspel på macen. Jag vill kunna styra hur länge varje bild ska visas, olika effekter vid övergång mellan bilderna, kanske lägga på någon text samt lägga på ett fint musikspår som gräddan på moset.
En gång i tiden jobbade jag på PC med ett program som hette ProShow Gold och har försökt hitta en motsvarighet på macen men inte lyckats.
Någon som har något tips?

Kan uppdatera tråden med att jag till slut hittade precis det jag sökte. Ett program som heter PhotoMagico. https://boinx.com/fotomagico/

1
Bevaka tråden