Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar kraschar vid start OS X 10.8.2 (SIGABRT/

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett nyinstallerat Mac OS X 10.8.2 med nyinstallerade applikationer (ny intern HD i min iMac "early 2008"). MS Word 2011, Adobe Lightroom 4.3 m.fl. kraschar direkt när de startar, t.ex. "Microsoft Word avslutades oväntat".

Felkoderna är följande:
Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Type: EXC_CRASH (SIGABRT)

Naturligtvis har jag kört skivverktyg och reparerat behörigheter. Men eländet fortsätter ialla fall. Någon som har en idé om hur jag löser problemet?

Mycket tacksam för er expertis!

1. Hur gjorde du ominstallationen av operativsystemet och applikationerna? Från TimeMachine-backup? Eller från någon annan typ av backup? Eller helt "från scratch"? Eller på något helt annat sätt?

2. Har du gjort någon annan uppdatering/uppgradering av datorn nyligen? T.ex. nya minnen?

3. Du skriver att det gäller "Word, Lightroom, m.fl". Betyder det att problemet gäller alla program, eller finns det vissa som funkar? Vilka i så fall?

4. Hur mycket minne har du i datorn?

5. Hur mycket ledigt utrymme har du på disken?

6. Den nya disken - är det en SSD eller en traditionell mekanisk hårddisk? Vilken modell? Hur är den formaterad?

Senast redigerat 2013-03-12 19:03

Jag har löst problemet!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-18 09:10

Berätta gärna hur du löste problemet så att andra kan bli hjälpta i framtiden.

Jag ominstallerade de applikationer som kraschade och uppdaterade till de senaste versionerna INNAN jag startade någon av dem. Nu fungerar allt utmärkt igen.

1
Bevaka tråden