Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iMac som extern skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en MacBook PRO late 2011 13" i5 processor.

Jag tänkte om jag kunde använda min iMac 21,5" mid 2011 i5 processor som extern skärm via thunderbolt uttaget?

Ska fungera bra. Gjorde en sökning på google och hittade bland annat detta:

http://support.apple.com/kb/PH4469

Söker du så finner du mer än just ovan supportsida där det står en hel del göttigt om saken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 12:54

Så länge du kör OSX borde det vara OK ja.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-21 14:46

?Tar mig friheten ställa några nya frågor i denna tråd som har den perfekta rubriken.
I min planering ligger att ersätta min PC och 2st 24" skärmar med ny Mac mini / Mac Pro som ska driva 2st Apple 27" skärmar. Frågan är om det går att köra 2st iMac som externa skärmar på motsvarande sätt som det går att koppla in 2st 27" Thunderbolt Displayer? Finns det någon prestandaskillnad eller något annat som skiljer dessa 2 skärmalternativ åt? Mitt estetiska öga måste ha 2st identiska skärmar, så en iMac med Thunderbolt display duger inte.

Senast redigerat 2014-02-22 00:03

Target Display Mode: Frequently Asked Questions (FAQ):

Citat:

Can I connect more than one TDM-capable iMac to my computer in TDM?
Yes, as long as each iMac you want to use in TDM is using a ThunderBolt connection and is connected directly to a ThunderBolt port on a supported computer. Keep in mind the limitation for the maximum amount of ThunderBolt displays a system can support as explained in Thunderbolt ports and displays: Frequently asked questions (FAQ). An iMac in TDM behaves like a ThunderBolt display.

Det måste nog vara en TB-port per iMac. Funkar ju om du köper en Mac Pro.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-22 21:38

?En lösning skulle kunna vara att köra 2st iMac där den ena används som server och dess skärm blir extra skärm till den andra iMacen som körs som arbetsdator. När iMacen börjar kännas lite trött efter ett par år är det bara att ge dom ny kraft från en Mac Pro. Idag räknar jag med att klara mig med kraften motsvarande en maxad Mac mini, så jag får fundera ut vilka iMacar som behövs. På marknaden finns det överskott på begagnade iMac och brist Tunderbolt displayer som troligen får köpas till nypris. Det lutar att låta Apples företagscenter speca upp en lösningen parallellt med min egen, sen får det bli vad det blir.

Senast redigerat 2014-02-22 21:53
1
Bevaka tråden