Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner för Nvidia Quadro K5000 på gång till OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra hösten presenterade Nvidia Quadro K5000 – ett nytt grafikkort för riktigt krävande Mac-användare. Nu verkar drivrutiner vara på gång för OS X.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-11 14:29

Målet var att denna skulle släppas, tror jag, i Oktober - November förra året. Undrar om Apple fastnat med OSX 10.8.3 av någon anledning? Man undrar lite hur saker fungerar på Apple faktiskt.

Vågar man ens fundera på prislappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-11 14:54
Ursprungligen av Joacim Melin:

Vågar man ens fundera på prislappen?

Någonstans i forum har jag skrivit ner deras "estimate price"…

Ursprungligen av Erik.dv:

Priset är satt till $2,249 (c:a 15 850 SEK).

Tittar man även på Dustin så hittar man kortet för PC för 14 999 SEK.

Ursprungligen av Erik.dv:

Någonstans i forum har jag skrivit ner deras "estimate price"…

Tittar man även på Dustin så hittar man kortet för PC för 14 999 SEK.

Tar och säljer lite saker då.

Och när drivrutinerna har släppts blir spörsmålet: "När kommer en matchande Mac Pro att släppas som tillbehör till det här kortet?"

Ursprungligen av johan_tanying:

Och när drivrutinerna har släppts blir spörsmålet: "När kommer en matchande Mac Pro att släppas som tillbehör till det här kortet?"

Ja, i synnerhet eftersom det inte går att köpa en ny Mac Pro i Europa längre. Min gissning är att den kommer efter sommaren men har gärna fel om den kommer tidigare än så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-12 09:52
Ursprungligen av Joacim Melin:

Ja, i synnerhet eftersom det inte går att köpa en ny Mac Pro i Europa längre. Min gissning är att den kommer efter sommaren men har gärna fel om den kommer tidigare än så.

Exakt. Troligen väntar Apple på nästa generation Xeon. Alternativt skulle MacPro:n kunna gå över på en 6-core Haswell även om det blir en annan maskin än en Xeon av modernt snitt.

1
Bevaka tråden