Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att flytta/kopiera filer från NAS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder en Synology DS413j. När jag försöker flytta en mapp från en mapp till en annan på NASen så får jag felmeddelandet 505.

Jag försöker alltså flytta en mapp eller fil från en delad partion/disk till en annan. Admin och guest har rättigheter för läs & skriv.

Vilken app/ vilket program försöker du flytta med?
Och vad säger eventuella loggfiler på NASen?

Ursprungligen av keptang:

Vilken app/ vilket program försöker du flytta med?
Och vad säger eventuella loggfiler på NASen?

Försöker flytta dem med hjälp av Finder. Mig veterligen kan jag inte flytta filer i DMS?

Ska jag då kika på NASens logg eller på min Mac Minis Finder-logg? Antar att det är det senare jag ska kika på.

EDIT: Gick hur bra som helst att flytta mapparna i DMS File Station. Antar att jag får använda den istället - skulle dock vara intressant och veta varför det inte går att göra i Finder.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 17:24
Ursprungligen av barbapappa_86:

Försöker flytta dem med hjälp av Finder. Mig veterligen kan jag inte flytta filer i DMS?

Ska jag då kika på NASens logg eller på min Mac Minis Finder-logg? Antar att det är det senare jag ska kika på.

EDIT: Gick hur bra som helst att flytta mapparna i DMS File Station. Antar att jag får använda den istället - skulle dock vara intressant och veta varför det inte går att göra i Finder.

Hur kan man inte veta att det finns en fil-utforskare i DSM??

Kan det ha att göra med rättigheter? Är det samma ägare på mapparna eller olika?

1
Bevaka tråden