Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP 15-tum Retina i7 — 2,7 eller 2,8Ghz?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en Macbook Pro 15-tum och undrar om det lönar sig att välja 2,8Ghz modellen före 2,7Ghz? Ska främst användas för retusch, 3D-modellering/rendering och After Effects. Har redan en stationär MacPro från 2008 som fortfarande jobbar på bra, men jag vill kunna jobba med liknande grejer på den bärbara.

Kan det vara så att både 2,7 och 2,8Ghz-modellerna är snabbare/bättre prestanda än min gamla MacPro (2x3Ghz Quad-Core 20gb ram)?

Mvh,
Frederik

Ursprungligen av freppman:

...om det lönar sig att välja 2,8Ghz modellen före 2,7Ghz...

Om det är värt 2200 kr extra för en prestandaökning på kanske 3-4% kan bara du själv avgöra.

Jag hade nog varit tveksam till det tillvalet, men om man har budget som räcker, så varför inte.

Senast redigerat 2013-02-24 18:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om det är värt 2200 kr extra för en prestandaökning på kanske 3-4% kan bara du själv avgöra.

Jag hade nog varit tveksam till det tillvalet, men om man har budget som räcker, så varför inte.

Tack, tänkte om det är så att den snabbare av dem skulle vara mkt "snärtigare" i respons, men den skillnaden blir kanske inte så märkbar då?

En ny MBP 15-tum Retina 2,7/16gb RAM vs min gamla Mac Pro 2x3ghz quad-core från 2008 då? Kommer Macbooken vara snabbare även i lite mer krävande program (t.ex rendering)?

/ Frederik

Ja, betydligt snabbare.
Har för mig CPUn är ca dubbelt så snabb i Geekbench.

Ursprungligen av keptang:

Ja, betydligt snabbare.
Har för mig CPUn är ca dubbelt så snabb i Geekbench.

Grymt, då kanske den får ta och ersätta gamlingen helt då. Tack för svar.

1
Bevaka tråden