Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt ljud i min Macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Macbook (den vita) har börjat ge ifrån sig ett konstigt ljud ibland. Som två korta pip och jättelågt.. Antog tidigare att det bara var någon sida jag hade uppe men nu har jag stängt alla program och det låter fortfarande. Vet inte riktigt med hur stora mellanrum det låter, kanske var/varannan minut? Någon som haft samma problem och/eller vet vad det kan vara?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-02-22 23:54

Någon har säkert upplevt samma som du. Jag har har det inte.

Kan du spela in ljudet med hjälp av någon smartphone eller något så vi kan ta del av spektaklet?

Välkommen till 99mac!

Tråd flyttad till Macbook-forumet

  • Medlem
  • 2013-03-04 10:17
Ursprungligen av caaamillla:

Min Macbook (den vita) har börjat ge ifrån sig ett konstigt ljud ibland. Som två korta pip och jättelågt.. Antog tidigare att det bara var någon sida jag hade uppe men nu har jag stängt alla program och det låter fortfarande. Vet inte riktigt med hur stora mellanrum det låter, kanske var/varannan minut? Någon som haft samma problem och/eller vet vad det kan vara?

Hej Camilla, jag hittar ingen annanstans där någon har samma problem som mig och hittar inte igen den här tråden som sägs ha blivit flyttad heller så jag frågar dig istället, Har du fått något svar på vad pipet kan vara för något och vad man gör åt det? Jag sitter och svär varje gång datorn börjar pipa och jag kan inte förstå varifrån det kommer?
Helene

Ursprungligen av caaamillla:

Min Macbook (den vita) har börjat ge ifrån sig ett konstigt ljud ibland. Som två korta pip och jättelågt.. Antog tidigare att det bara var någon sida jag hade uppe men nu har jag stängt alla program och det låter fortfarande. Vet inte riktigt med hur stora mellanrum det låter, kanske var/varannan minut? Någon som haft samma problem och/eller vet vad det kan vara?

Hej! Jag har ett liknande problem med min Mac Book Pro 13". Den piper två gånger, lågt med ca 10 sekunders mellanrum. Detta har den börjat göra de senaste veckorna. Pipandet är dock oregelbundet, ibland är den tyst och ibland börjar den pipa direkt när den startar.

Varför flyttades tråden? Kan inte hitta den?

Ursprungligen av lejn:

...hittar inte igen den här tråden som sägs ha blivit flyttad heller...

Ursprungligen av Frida.S:

...Varför flyttades tråden? Kan inte hitta den?

Menar ni flyttningen som nämns i biberus inlägg här ovanför?

I så fall gäller det DEN HÄR TRÅDEN! Den låg i fel forumdel, och har nu flyttats hit till MacBook-forumdelen.

Och i så fall behöver ni inte leta. Ni är redan där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar ni flyttningen som nämns i biberus inlägg här ovanför?

I så fall gäller det DEN HÄR TRÅDEN! Den låg i fel forumdel, och har nu flyttats hit till MacBook-forumdelen.

Och i så fall behöver ni inte leta. Ni är redan där.

Okej, Tack!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-04 12:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ni är redan där.

Där är där man inte är, här är här man är. Här har man alltid med sig.

1
Bevaka tråden