Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej flytta markerad fil

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nyss uppdaterat min MacBookPro (som väl är 4 år gammal) från 10.6 till 10.8. Har inte upplevt några större problem mer än att den blivit lite långsammare. Nu har den plötsligt börja krångla.

Problem: Om jag markerar en fil på skrivbordet och försöker dra den till en annan plats eller mapp så vägrar den släppa. Den är hela tiden markerad (även om jag släpper klicket på plattan) och jag kan flytta den men som sagt den släpper inte hur jag än klickar. Trycker jag ESC och sedan klickar så återgår allt till hur det var. Samma fenomen hände när jag försökte dra kontakter i adressboken till en ny grupp. Kontakten är markerad men vägrar bli släppt i den nya kontaktgruppen. Jag testade även med min Wacom Bamboo (inklusive penna) och fick samma resultat. Har "bankat" på alla knappar för att se om något hakat upp sig.

Jag har fått allt att funka normalt när jag startat i säkert läge (shift+omstart). Vid normal start krånglar det igen. Har reparerat behörigheter och återställt PRAM.

Senaste installationen på datorn är uppdatering av airport-verktyg, nedladdning av spel till applikationen Steam samt installation av Adobe CS6 (ej aktiverad än).

Vad är det jag inte fattar? Känns som om jag borde kunna begripa problemet. Är där någon som kan hjälpa? Det är säkert superenkelt. Har inte tillgång till den datorn förrän ikväll igen men tips mottages gladeligen.

/MacWulff

Hur mycket Ram-minne har du i datorn?

Hur mkt ledigt utrymme har du på hårddisken?

4 gb ram. Där är ledigt utrymme efter start.
88 av 320 gig ledigt på disk.

Det har löst sig.

Jag hade tidigare även installerat airparrot som visade sig vara boven.

Fann hjälpen på https://discussions.apple.com/thread/3191768?...

1
Bevaka tråden