Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag dolda filer/bibliotek synliga?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-17 11:55

Jag ska göra en firmwareuppdatering av en musikspelare. Enligt instruktionen ska den placeras i en folder som kan vara en Hidden folder på devicen, och syns den inte måste den göras synlig. Var gör jag det?

Senast redigerat 2013-02-17 12:39
Ursprungligen av culman:

...som kan vara en Hidden folder på devicen...

Vilken device?

Vilken version av OS X?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-17 12:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken device?

Vilken version av OS X?

Pacemaker från Tonium där det finns en Beta-uppdatering av firmware. Så här ser instruktionen ut:

Connect your Pacemaker Device to your Mac.
View the Pacemaker drive so you can see the folders on the device (like you would with a memory stick)
Find the .Pacemaker folder (it might be a hidden folder so you might have to enable viewing of hidden folders).
Copy the firmware you downloaded into this folder.

Jag sitter i Mac OS 10.8.2

Att i OS X slå på visningen av gömda mappar/filer kan göras med de flesta verktygsprogram, typ Cocktail, Onyx, MacPilot, Tinkertools.

Det går säkert att fixa med något terminalkommando också, men jag föredrar att göra den typen av "ingrepp" via ett program.

Filer och kataloger som börjar med punkt är gömda i UNIX per default.
Om mappen finns på enheten är det lättaste att öppna enheten i Finder och sen välja "Gå->Gå till mapp" och fylla i katalogen du vill gå till (".Pacemaker" i ditt fall).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-17 13:10

suddgummi, den var bra! tack.

1
Bevaka tråden