Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera min Macbook pro 13" från 2010

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-16 13:40

Hej!

Jag fick igår ett mail från digital in där jag köpt min macbook pro 13" och det står att det nu gått några år
efter det att jag har köpt min dator och att jag kan skicka in den för att bli ompysslad (putsad bla bla, kalibrera
batteriet osv men även installera osx lion).

Jag kom då på tanken att min macbook faktiskt skulle behöva uppgraderas lite men dock typ med bättre ram minne och
intern hdd.

Är det någon som vet vad man borde uppgradera om man vill att datorn ska gå lite snabbare? Och även om det blir mycket billigare om man gör det själv? Är det svårt att göra det själv?

Mvh

Pingi

Det blir lättare att tipsa om bra uppdateringar om du berättar hur den är konfigurerad idag.

Om det är 2010-modellen så fanns det två olika processorer till 13-tummaren, 2,4 GHz och 2,66 GHz - vilken är det?
Hur mycket minne har den?
Hur stor hårddisk har den?
Vilken version av OS X?
Hur mycket ledigt utrymme har du på disken?
Vad använder du datorn till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-16 14:02

Självfallet glömmer jag att skriva all viktig information

Jo det är en
13"
2,4 GHz Intel Core 2 duo med 4 GB ram
HDD 250 GB
Jag har för närvarande 50 GB ledigt på disken
Använder för att spela vissa spel samt Final Cut pro X (vill jag använda på denna)
Photoshoppande förekommer osv.

Ingenting jätteavancerat.

Tack på förhand!

/
Pingi

Uppgradera till 8 GB minne, och byt ut hårddisken mot en SSD, så kommer det att kännas som en ny dator.

Här kan du se videos som visar hur man gör, så kan du bedöma om det är något du vill göra själv:
http://eshop.macsales.com/installvideos/macbo...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-16 14:54

Tackar!

Jag ska nog försöka mig på att installera 8 GB ram och ny hdd. Tack så mycket för ditt svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-16 13:49

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/12608...

Det blir nog den här ramkombinationen. Ingår då 2*4gb.

1
Bevaka tråden