Pixmania bra/dålig webbutik? Erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-26 12:45

Är det ngn som handlar hos Pixmania. De har ju bra priser och jag tänkte inhandla en kamera där. Är det strulfritt att handla hos dem?

//mattan

• Oregistrerad
  • 2003-09-26 13:41

Jag vet inte vilken kamera du tänkt handla, men jag jämförde deras pris på Canon EOS 300d+ EF S18-55 med cyberphoto.se och fick detta resultat.

Pixmania: 12520
Cyberphoto: 11195

Vet som sagt inte hur de ligger på övriga kameror, eftersom jag själv är intresserad av 300:an.

Mvh Lari

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-26 14:58

Ok, jag skall köpa en videokamera och de är billigast i Sverige på den enligt Pricerunner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Ok, jag skall köpa en videokamera och de är billigast i Sverige på den enligt Pricerunner.

Billigast TILL Sverige möjligen? De skickar väl från Frankrike har jag för mig. I början när de började skicka till Sverige var det tydligen mycket klagomål på leveranstiden men de har tydligen bättrat sig. Dessutom var det väl någon/några som hade fått ENBART franska manualer. Titta efter på Pricerunner, har jag för mig att det var, på omdömena om dem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-26 21:38

Kolla de här tyska sajterna Hifi components och Worldtronix . Den ena köpte jag DVkamera av för ett par år sen och sparade 4500. Är på väg att köpa digitalkamera från den andra nu. Förkottsbetalning och bra service, Har letat runt väldigt mycket och funnit dem som billigast.

Väntar dessutom på en surroundstärkare som är på väg. Frakten är försäkrad och inte dyr ens på TV.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 08:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Kolla de här tyska sajterna Hifi components och Worldtronix . Den ena köpte jag DVkamera av för ett par år sen och sparade 4500. Är på väg att köpa digitalkamera från den andra nu. Förkottsbetalning och bra service, Har letat runt väldigt mycket och funnit dem som billigast.

Väntar dessutom på en surroundstärkare som är på väg. Frakten är försäkrad och inte dyr ens på TV.

Earth,

jag står i begrepp att inhandla en del prylar, men är osäker hur det fungerar med garanti och reparationer vid beställning utomlands. Är det någor du vet något om?

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 11:26

Är nästan säker på att du kan köpa produkten var du vill (åtminstne inom EU) och gå till tillverkaren i Sverige med kvitto och produkt om du behöver hjälp eller reparation. Fast jag tar inte gift på det...

Det beror nog på vilken produkt det gäller, vissa apparater är anpassade efter det land den säljs i. TV, kameror och stereo är oftast samma produkt och modell som säljs i både Tyskland och Sverige.

Jag jämförde lite priser, på bland annat DVD-spelare och DV-camcorders. Kan inte se att jag skulle tjäna några pengar på att köpa från Hificomponents eller Worldtronix, jämfört med att köpa från till exempel Netonnet eller Cyberphoto.
Men jag kollade inte på några värstingprylar, där kanske skillnaden blir större?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 11:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG
Jag jämförde lite priser, på bland annat DVD-spelare och DV-camcorders. Kan inte se att jag skulle tjäna några pengar på att köpa från Hificomponents eller Worldtronix, jämfört med att köpa från till exempel Netonnet eller Cyberphoto.
Men jag kollade inte på några värstingprylar, där kanske skillnaden blir större?

Då får du allt ta och titta igen! Jämför t.ex videokamerorna Canon MV600i och MV-X3i: 6045:- resp 14615:- på Cyberphoto. 4796:- resp 12691:- på HiFi Components. Sök på Pricerunner på stärkaren jag länkade till så ser du att den kostar 1545:- mindre där än den billigaste distributören här. Betalade 4600 inkl frakt istf 5995 vilket innebär ca 23%. Jag sa inte att du skulle TJÄNA några pengar, men exemplen visar tydligt hur du kan spara...;)

Har därmed inte sagt att ALLT är mycket billigare även om det jag sökt varit det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Då får du allt ta och titta igen! Jämför t.ex videokamerorna Canon MV600i och MV-X3i: 6045:- resp 14615:- på Cyberphoto. 4796:- resp 12691:- på HiFi Components. Sök på Pricerunner på stärkaren jag länkade till så ser du att den kostar 1545:- mindre där än den billigaste distributören här. Betalade 4600 inkl frakt istf 5995 vilket innebär ca 23%. Jag sa inte att du skulle TJÄNA några pengar, men exemplen visar tydligt hur du kan spara...;)

Har därmed inte sagt att ALLT är mycket billigare även om det jag sökt varit det.

Ok, ska titta runt lite mer... jag jämförde en Sony DCR-PC105 och en Pioneer 464 DVD-spelare.. och där skilde det inte mycket i pris. Hmmm kan jag ha missat något, måste utreda det här mer

För en gångs skull så är jag VÄLDIGT glad att ha fel... Jag hade ju inte jämfört priset med Pixmania, som ju tråden ändå handlade om! Och det var STOR prisskillnad!!!! Pixmania var KLART billigare än Cyberphoto på t.ex. Sony Sony DCR-PC105!!!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-28 21:08

Lite besviken på Pixmania.

Läste en massa superomdömmen om Pixmania och särskilt deras leveranstid. Jag lade min beställning den 26:e vilket visserligen var en helgdag men än så länge (kvällen den 28:e nu) har prylen inte ens skickats trots att betalningen har kommit fram och prylen finns i lager. Lite irriterande. Misstänker att deras säkerhetsavdelning spökar då jag beställde med fruns Visa-kort.

//dunberg

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-28 21:23

Jag beställde från pixmania en ca 2 veckor innan jul, tog ett dygn innan dom skickat iväg varan och den kom med budbilen 2 dagar senare. Så det gick smidigt för mig.
Behöver inte vara säkerhetsavdelningen som spökar. Kan ju vara så att dom har väldigt mycket ordrar att ta hand om för tillfället. Och lagerstatus stämmer inte alltid på butiker.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-29 13:11
Ursprungligen av nr3:

Jag beställde från pixmania en ca 2 veckor innan jul, tog ett dygn innan dom skickat iväg varan och den kom med budbilen 2 dagar senare. Så det gick smidigt för mig.
Behöver inte vara säkerhetsavdelningen som spökar. Kan ju vara så att dom har väldigt mycket ordrar att ta hand om för tillfället. Och lagerstatus stämmer inte alltid på butiker.

Japp, det är nog så att de har mycket att göra. Ordern "förbereds" för tillfälllet så det där med säkerhetsavdelningen var nog ogrundat. Nästa gång jag beställer och det inte är jul/nyår går det nog fortare. Tycker det är rätt häftigt att leveransen ofta inte tycks ta mer än drygt ett dygn efter beställning trots att prylarna skeppas från Frankrike.

//Dunberg

• Oregistrerad
  • 2005-01-01 13:26

köpt digitalkamera på pixmania - positivt

Har en vän som köpt en Olympus digitalkamera på pixmania, han var mkt positiv. Låga priser och snabb leverans, "nemas problemas"!

Sen är det inte säkert att pixmania är billigast på allt... men en del...

/C

• Medlem
  • Borås
  • 2005-01-01 21:15

Mina föräldrar köpte sin digitalkamera där, och det funkade väl affärsmässigt. Men när de ville snacka ang support var det skit typ, farsan fick snacka med någon fransman som var svårförståelig gällande engelska, istället för en svensk. Inte så lätt för honom då han inte är så vidare bra på engelska

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 19:07

Se upp för franska manualer bara och som sagt obefintlig support.

1
Bevaka tråden