Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWork & iCloud

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa.

Jo, jag har fått min flickvän att spara sina dokument i iCloud. Hon är inte helt haj på att navigera i ett filsystem så jag tänkte att det skulle vara lämpligt då man inte kan villa bort sig i iCloud-gränssnittet.

Men idag när hon skulle öppna ett par dokument hon jobbade på igår så totalvägrade Pages. Dokumenten låg där men när man dubbelklickade på ett för att öppna det så vägrade Pages. efter ett tag lyckades den öppna ett utav dem men nu under ett nytt filnamn, och Pages började också varna för att hon inte har behörighet att skriva till mappen där dokumentet är sparat.

Jag försökte att duplicera och döpa om dokumentet och spara det på ett annat ställe (Skrivbordet) men inte detta heller hade man rättigheter till.

Jag gjorde som så att jag google upp vart iCloud ligger lagrat någonstans ( ~/Library/Mobile Documents/ för den som undrar) och så kopierade jag allt som var där till ett säkert ställe (Dropbox) och sen öppnade jag dokumenten därifrån. Då gick det såklart alldeles utmärkt och kallsvetten började försvinna aningen från flickvännen.

Men vi märkte att det inte gick att spara nya dokument heller, hon skapade ett nytt kladd-dokument och när vi försökte spara detta helt nya dokument möttes vi av:

(Vi har alltså aldrig försökt öppna detta dokumentet utan vi försökte enbart spara ett nytt dokument)

1) Vad kan vara fel och hur ordnar man det tro?
2) iCloud - är det för tidigt att lita på denna tjänsten ännu? Flickvännen hade INTE kunnat plocka fram dessa dokument utan min hjälp

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-14 12:41

Logga ut/ta bort iCloudkontot från datorn och logga in/lägg till det igen.

1
Bevaka tråden