Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recovered files i papperskorgen från Office 2011/MAU

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-02-11 20:32

Varje gång jag startar om datorn efter att ha använt Office får jag följande fil i papperskorgen: "MerpAD Office365" som ligger i mappen "Recovered files".
Detta kom efter jag installerade SP3 (14.3.0).

Finns det någon lösning?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2013-02-12 00:49
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-02-12 00:22

Verkar ha löst sig genom att installera Office 14.3.1 som nyss kom

Har dock noterat att en liknande fil skapas när jag kört Microsoft AutoUpdate (MAU) i Office. Filen heter "MerpAD Microsoft AutoUpdate" och återfinns i papperskorgen efter att jag startat om datorn. Någon som vet något om denna filen och varför den skapas?

Senast redigerat 2013-02-12 08:35
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-02 19:19

Problemet verkar tyvärr ha återkommit sedan jag installerade 14.3.2. Ingen som vet vad "MerpAD Office365" gör och om man kan få den att inte dyka upp i papperskorgen efter varje omstart?

Ursprungligen av MrCoffee:

Varje gång jag startar om datorn efter att ha använt Office får jag följande fil i papperskorgen: "MerpAD Office365" som ligger i mappen "Recovered files".
Detta kom efter jag installerade SP3 (14.3.0).

Finns det någon lösning?

Tack på förhand!

Den (dumma) frågan blir ju om du måste starta om? Skämt å sido. Själv tampas jag med samma mapp och problem fast hos mig gäller det Pages. Var gång jag startar om har jag de där mapparna i papperskorgen. Innehållet är alltid 12 små, märkliga tiff-bilder(!)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:45

hehe sant ... men jag kör en bärbar macbook, och vill helst ha den avstängd när den är i väskan.
Frågan kvarstår dock, varför skapar programmet dessa filer??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-06 01:42

Offtopic: Bara för att den ligger i en väska måste du inte stänga av den. Bara att stänga locket.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 13:13
Ursprungligen av joakimo:

Offtopic: Bara för att den ligger i en väska måste du inte stänga av den. Bara att stänga locket.

hehe jo vet att man kan ha den i vila, men har för vana (ovana?) att stänga av den vid transport

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-06 13:44
Ursprungligen av MrCoffee:

Problemet verkar tyvärr ha återkommit sedan jag installerade 14.3.2. Ingen som vet vad "MerpAD Office365" gör och om man kan få den att inte dyka upp i papperskorgen efter varje omstart?

Googlar man ser man att det återkommer i olika verisoner av Office. MERP = Microsoft Error Reporting Program. Ligger ett litet program i /Library/Application Support/Microsoft/MERP2.0. Antagligen ligger det kvar lite temporär data/cache och skvalpar som OSX vid omstart hanterar genom att sätta i "Recoverd Files" vid omstart. Inget att bry sig om så länge Office fungerar och ingen annan än Microsoft som kan åtgärda detta vid någon uppdatering. I detta fall: något fel på felrapporteringen

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 23:31
Ursprungligen av IngoX:

Googlar man ser man att det återkommer i olika verisoner av Office. MERP = Microsoft Error Reporting Program. Ligger ett litet program i /Library/Application Support/Microsoft/MERP2.0. Antagligen ligger det kvar lite temporär data/cache och skvalpar som OSX vid omstart hanterar genom att sätta i "Recoverd Files" vid omstart. Inget att bry sig om så länge Office fungerar och ingen annan än Microsoft som kan åtgärda detta vid någon uppdatering. I detta fall: något fel på felrapporteringen

Tack för ditt svar!

1
Bevaka tråden