Hejsan,

Jag har en iMac som har rätt till utbyttesprogrammet som jag har rätt till. Såg den gäller endast till 12 april så tänkte göra det nu i den här månaden.

Jag undrar dock hur Apple kommer se på det här utbytesprogrammet för jag hade runt ett år jag köpte datorn gått och gjort custommode för jag sätte in en SSD mot att byta ut Superdrive(cd/dvdläsaren) hur kommer det här utbytesprogrammet att bli då? Jag antar att Apple inte kommer att godkänna den med en SSD för datorn köptes eller det fanns inte ens att köpa till SSD till den årsmodellen som jag har.

Vet ju att SSD startar upp program snabbare samt filer. Är det värt att be service-stället att ha kvar vaggan/SSD-modden eller ska man låta bara de sätta in den nya hårddisken och sedan ta tillbaks den optiska läsaren till den?

Hur är livslängden på en SSD kontra en hårddisk? Man har ju läst att de skulle ha lika många writes(skrivningar?) som en hårddisk?

Förresten nån som har gjort utbyttesprogrammet till sin iMac? Hur lång tid tog det ungefär?

Det är vad jag kommer på just nu som jag vill få reda på.

God natt!