Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårväckt macBook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag köpte en ny Macbook Pro ( Mid 2012 15 tum, 2,3 GHz Intel Core i7, OS 10.8.2, Minne 16GB) Jag har märkt att den är väldigt svårväckt när den har gått ner i viloläge. Framför allt om den har haft lågt batteri och jag satt igång laddningen, låtit den gå ner i viloläge och sen plockar ut strömkabeln och försöker väcka den då. Vad jag än gör händer ingenting. Nån som vet vad det här beror på???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 20:30

En koll i systemloggen kanske ger en vink...
Testat med att inte ha något alls anslutet via USB? Om du försöker väcka den först och sedan tar ur strömkabeln?

Det blir samma sak om jag har kvar strömkabeln och sedan försöker väcka den.

Det är inte att den gått ner i "deep sleep" då? Den gör det när den varit i viloläge mer än 4 timmar. Detta kom i en uppdatering från apple tidigare, för att möta de nya EU-direktiven gällande strömåtgång.
Du märker det om det är så att skärmen är nedgråad/dimmad samt att när du får en laddningsbar på skärmen.

Ibland är det så, men ibland är den bara svart och ingenting händer. När den då är i deep sleep så tar det evigheter innan den reagerar även sedan laddningsbaren är fylld och skärmen är tillbaka i sin vanliga färg och ljus.

Ursprungligen av Greta723:

Ibland är det så, men ibland är den bara svart och ingenting händer. När den då är i deep sleep så tar det evigheter innan den reagerar även sedan laddningsbaren är fylld och skärmen är tillbaka i sin vanliga färg och ljus.

Ja, deep sleep är riktigt jobbigt. Går att ställa om med ett litet "hack".
Läs mer här: http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=16...

1
Bevaka tråden