Returnera MacBook Air via TNT – frågor

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-06 11:53

För det första: ursäkta om det här hamnar i fel underforum, eller om det redan har besvarats på annat håll (har sökt, men kanske sökt dåligt).

Då jag har haft lite strul med den MacBook Air som jag beställde för några veckor sedan, har jag kommit överrens med Apple om att enheten ska returneras och att en ny dator ska skickas. Var tidigare idag i kontakt med TNT, som ska sköta upphämtningen. Fick efter samtalet en rad olika fakturasedlar skickade till mig via mail.

Syftet med det här inlägget är egentligen att jag vill försäkra mig om att jag märker lådan korrekt. Han som jag pratade med gav självklart lite instruktioner, men när jag väl fick mailet blev jag lite osäker. Därför tänkte jag dubbelkolla med er som har erfarenhet av detta.

Har jag förstått det rätt att jag behåller "Sender's Copy"; själv klistrar på "Receiver's Copy" på paketet; och överlämnar de andra tre lapparna ("Data prep copy", "Invoice copy" och "Customs copy") till chauffören? Och att jag kan skriva under alla lapparna redan nu? Något annat jag måste tänka på?

Till att börja med, att behålla Senders (avsändarens) och skicka Receivers copy (Mottagarens ex) låter helt rätt, de övriga pappren kan säkert ngn van användare av TNT svara på.

Mitt råd är att fotografera det färdiga paketet ur flera vinklar innan du lämnar det ifrån dig.
Då har du bildbevis på eventuellt käbbel.

TNT's egna tips för att skicka hittar du här;
http://www.tnt.com/express/sv_se/site/home/su...

1
Bevaka tråden