Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkstrafik på konstant ca. 6-8 MB/s. Vad är det för något?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 12:40

Har upptäckt det är en kontinuerlig nätverkstrafik från server till min dator ca. 6-8 MB/s.
Vad är det för något?

Använder två backupprogram Time Machine för det vanliga och Get Backup 2, för 9 TB video.

Om det varit någon form av backup i bakgrunden borde strömmen varit åt andra hållet.

Vad är detta för process?

Installera Rubbernet och kolla vad det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 13:11

Fixat!

Den enda informationen jag får är:
System, IP 10.0.1.34 (server), port 548.

  • Medlem
  • 2013-01-30 13:34

548 är ju AFP.

Vad vet jag... Men du kör ju något program virtuellt, typ Parallells. Kikar man på bilderna så tar du emot ungefär lika mycket data som du skickar i den virtuella maskinen. Är det inte bara att programmen kommunicerar med varandra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 14:02

Ok!

In och ut bilden.
Det är inte en virtuellt program, det är Servern Lion (fysisk burk med ethernetkabel i ett förvaringsutrymme) som vi ser via skärmdelning.

Så det är 7 MB/s ut från Servern och 7 MB/s

Starta om Servern nyss och då är vi bara uppe 45,5 KB7s, får se vad som händer i morgon backupperna sätter igång i natt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-01-30 17:33

Styr du servern med Skärmdelning/VNC? Jag brukar styra min server via Skärmdelning och får alltsomoftast oftast samma problem. Löses med att stänga av Skärmdelning och starta det igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-30 19:20

Så även om man avslutar skärmdelningen på min arbetsmaskin så står servern och skickar till mig?

1
Bevaka tråden