Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med D-link

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-25 22:23

Det fungerar inte att ha vår PC uppkopplad mot d-linken samtidigt som vår mac...är det ett vanligt problem eller vi som är klantiga med inställningar? kanske ska tillägga att båda datorerna har airport...fast vi har testat koppla upp som vanligt också men det funkar inte. Endast en kan surfa åt gången

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-09-26 10:14

Du kan väl berätta lite mer - vilken ISP, dynamisk IP eller fast från ISPn, vilken hårdvara, delar din router ut dynamiska IPdresser på LANet, ser du bägge i admingränssnittet på routern, etc

Vissa ISPer med dynamisk IP låser IPnumret till datorns macadress under en viss tid... det finns ngn work around som jag inte minns men du kan söka här på forumet...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-30 20:15

Om det är så att din ISP har låst ditt abbonemang till en av dina datorers mac-adress(mac-adress = särskilt produktions/serie nummer som är indivuellt för varje nätverkskort) så får du ställa in den mac-adressen på routern.
Alltså under någon av inställningssidorna (borde ju gå att konfa den genom ett webb-interface) för routern så väljer du specifisera mac-adress och skriver in "rätt" mac-adress så borde du få ip inomkort.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-30 21:23

Har sett på andra forum att det är massor med problem med D-Link.Speciellt 614+ modellen för trådlöst.

Jag har en sådan och den strular för mig.Har lärt mig att det är p.g.a den dynamsika ip adressen och dhcp (Tror jag det hette)

1
Bevaka tråden