Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper Ipad 4 med 128 GB lagringsyta

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ?
  • 2013-01-29 15:41

?Äntligen! Återstår att se om årets bästa nyhet för mig kan hålla i sig hela 2013. Jag har väntat runt ett år på denna minneshöjning. Det har kommit ut både iPad3 & 4 som jag hoppat över. Då blir det ett rejält prestandasteg från gamla 2:an. Siri kanske sjunger bättre när hon får mer av såväl minne som volym.

Senast redigerat 2013-03-02 02:39
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-01-29 15:45

Det var inte lite det.

Själv tycker jag att 16gb är mer än tillräckligt faktiskt.
Jag har ca 2500 bilder på min ipad och typ 50 appar. (ijuförsig inga mastodont stora appar) men jag har gott om utrymme kvar. Det är klart om man sparar mycket video på sin ipad så går det åt fort.
Men jag streamar all min video från nätet eller från datorn hemma.

Det beror ju på vad man gör med sin platta. Men det kan inte vara många som behöver så här mycket utrymme ändå. Det skulle vara om man har mycket filmer som man inte vill streama. Och lite annat för företag osv. Men annars så känns det i överkant faktiskt.

Att ta så mycket för plattan känns i överkant det med. Hade förstått om dom till nästa generation tog bort 16gb och sen lät 32/64/128gb kosta motsvarande vad 16/32/64gb kostar idag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-29 15:56

Det finns stackare som bor där 3G inte går så fort... typ 0,5mbit... Försök att streama något där...
Men om det skall finnas så mycket lagring så hade micro HDMI varit ett krav för mig iaf.

/Jonas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-29 16:32
Ursprungligen av sjoden:

Det finns stackare som bor där 3G inte går så fort... typ 0,5mbit... Försök att streama något där...
Men om det skall finnas så mycket lagring så hade micro HDMI varit ett krav för mig iaf.

/Jonas

Vad ska du med microHDMI till?

Ursprungligen av sjoden:

Det finns stackare som bor där 3G inte går så fort... typ 0,5mbit... Försök att streama något där...
Men om det skall finnas så mycket lagring så hade micro HDMI varit ett krav för mig iaf.

/Jonas

Du kan ju få ut vanlig HDMI via en enkel adapter från Apple.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-30 13:05
Ursprungligen av Joacim Melin:

Du kan ju få ut vanlig HDMI via en enkel adapter från Apple.

Ja det går ju, men en riktig HDMI port blir ett "krångel" mindre....

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-30 13:06
Ursprungligen av sjoden:

Ja det går ju, men en riktig HDMI port blir ett "krångel" mindre....

Airplay till Apple TV blir ytterligare ett krångel mindre.

Ursprungligen av sjoden:

Ja det går ju, men en riktig HDMI port blir ett "krångel" mindre....

En Thunderbolt hade varit mer "versatile"... Hdmi är ju klart begränsat interface. TB hade öppnat för tex anslutning av externa lagringsenheter mm. Tänk utanför boxen:)
/m

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-31 10:40
Ursprungligen av martinator:

En Thunderbolt hade varit mer "versatile"... Hdmi är ju klart begränsat interface. TB hade öppnat för tex anslutning av externa lagringsenheter mm. Tänk utanför boxen:)
/m

Den befintliga lightning-kontakten har redan samma möjligheter som Thunderbolt, så vi är redan utanför boxen i det avseendet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-30 14:20
Ursprungligen av sjoden:

Men om det skall finnas så mycket lagring så hade micro HDMI varit ett krav för mig iaf.

/Jonas

Jag förstår fortfarande inte vad du ska med microHDMI till.

Då lär vi inte få se någon ny iPad i vår, är min gissning.

Har inte själv något behov av så mycket lagring, men 32 GB har jag börjat få behov av. 16 GB är för lite, och då har jag varken musik, video eller foton på min iPad. Synd att de inte tog bort 16 GB-versionen och sänkte priset på 32 GB.

Äntligen! Så fort de släpper 5:an så slår jag till på en 128 GB.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-29 16:23

Jag har en 32:a, den är bara fylld till en tredjedel. Film streamar jag till ATV med Plex från Macen och Paddan som fjärrkontroll.

De berättar varför i pressmeddelandet:

"iPad continues to have a significant impact on business with virtually all of the Fortune 500 and over 85 percent of the Global 500 currently deploying or testing iPad. Companies regularly utilizing large amounts of data such as 3D CAD files, X-rays, film edits, music tracks, project blueprints, training videos and service manuals all benefit from having a greater choice of storage options for iPad. The over 10 million iWork® users, and customers who rely on other incredible apps like Global Apptitude for analyzing team film and creating digital playbooks, Auria for an incredible 48 track recording system, or AutoCAD for drafting architectural and engineering drawings, also benefit greatly from having the choice of an iPad with more storage capacity."

Ursprungligen av stormstereo:

De berättar varför i pressmeddelandet:

"iPad continues to have a significant impact on business with virtually all of the Fortune 500 and over 85 percent of the Global 500 currently deploying or testing iPad. Companies regularly utilizing large amounts of data such as 3D CAD files, X-rays, film edits, music tracks, project blueprints, training videos and service manuals all benefit from having a greater choice of storage options for iPad. The over 10 million iWork® users, and customers who rely on other incredible apps like Global Apptitude for analyzing team film and creating digital playbooks, Auria for an incredible 48 track recording system, or AutoCAD for drafting architectural and engineering drawings, also benefit greatly from having the choice of an iPad with more storage capacity."

Känns ju lite omständigt som förklaring, närhelst jag behlver stora filer så lagrar jag de på ett vettigt ställe och inte en ipad, film edits och CAD på en IPADsom inte kan göra endera vettigt jämfört md dator verkar konstigt, jag älskar att visa saker på surfplattorna men inte att arbeta med det där. Att däremot lägge dem på en 2TB my passport portabel lite hårddisk och koppla det till sin platta verkar så mycket lättare och billigare och dessutom 15ggr mer minne. Bara irriternde att ipadarna inte kan köra externa hårddiskenheter när till med nexus 7 klarar att köra den.

Vad skall man med intern lagring till?
Så 2010

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-30 13:10
Ursprungligen av PeeMaN:

Vad skall man med intern lagring till?
Så 2010

När man sitter på tåget så funkar inte 3g så bra. Rent av dåligt och SJs internetkoppling är under all kritik.
Då är det bra att ha intern lagring... 4-5 st 720P MKV filer *5gig behövs.

/Jonas

Faktum är att de kanske inte ens behöver sälja många av denna modell för att den ska ge ett positivt resultat. En ny toppmodell kan göra att folk ändrar köpmönster. Inte så att man hoppar från 64 GB till 128 GB men från 32 GB till 64 GB bara för att 64 GB kan förefalla lägre prissatt nu när det finns en större och dyrare modell.

1
Bevaka tråden