Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som säger till när det finns uppdateringar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Man har ju en hel del program och enda gången man får veta om man skall uppdatera dessa är om man startar dom.

Min fråga är om det finns något program som kanske känner av detta och söker igenom alla program man har på ett smidigt sätt?

Ursprungligen av CalBy:

Hej,
Man har ju en hel del program och enda gången man får veta om man skall uppdatera dessa är om man startar dom.

Min fråga är om det finns något program som kanske känner av detta och söker igenom alla program man har på ett smidigt sätt?

Mac App Store gör dig uppmärksam på uppdateringar till program som köpts och laddats ner genom butiken. Jag tror inte att du kan hitta motsvarande funktionalitet för dina övriga program, utan du blir nog beroende av att fortsätta öppna dem.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Klockrent!

  • Medlem
  • 2013-01-26 20:02

Man kan regga sig på i use this mac os x software: New Releases och få det den vägen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-27 11:22

Det finns en Widget som heter Application Update (AU).
Jag körde också ett annat program, Bodega tror jag det hette.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-27 11:35
  • Medlem
  • 2013-01-27 11:46

Citat från länken:

Citat:

Operating system:
Windows XP/2003/Vista/Server 2008/7

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-27 11:51
Ursprungligen av alix:

Citat från länken:

Blev fel länk, CNET TechTracker for Mac - CNET Download.com

Ursprungligen av zappee:

Har du själv testat Tech Tracker?

Eller någon annan som har erfarenhet av det?

Vid första anblicken ser det ju bra ut, och jag blir lite nyfiken på att testa. Men om man läser recensionerna så bör man nog hålla sig långt från det programmet. Ett medelbetyg på 1,6 ungefär. Och jag tycker att det är lite märkligt att man bara nämner 10.5 och 10.6, trots att programmet uppdaterades så sent som maj 2012.

  • Medlem
  • 2013-01-27 12:23
Ursprungligen av zappee:

Bra! Jag testade den, och den verkar ange senaste versionen av de program man har installerade, inte nödvändigtvis senaste möjliga uppdateringen till de program man har. Vilket ju inte är samma sak, nödvändigtvis. Men det ger ju ändå en god information.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-27 12:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du själv testat Tech Tracker?

Eller någon annan som har erfarenhet av det?

Vid första anblicken ser det ju bra ut, och jag blir lite nyfiken på att testa. Men om man läser recensionerna så bör man nog hålla sig långt från det programmet. Ett medelbetyg på 1,6 ungefär. Och jag tycker att det är lite märkligt att man bara nämner 10.5 och 10.6, trots att programmet uppdaterades så sent som maj 2012.

Ja, jag har kört det i många år på Windows och OS X och det har aldrig varit några problem.
GJorde ett test genom att installera AppFresh och det var endast Adobe AIR som TechTracker missat.

Ang. betygen är det förmodligen då de gjorde lite missar innan och försökte bundla in skräp i installationerna.

Ursprungligen av alix:

Bra! Jag testade den, och den verkar ange senaste versionen av de program man har installerade, inte nödvändigtvis senaste möjliga uppdateringen till de program man har. Vilket ju inte är samma sak, nödvändigtvis. Men det ger ju ändå en god information.

Hm, för mig ger den en popup när det finns en nyare version av något program.

  • Medlem
  • 2013-01-27 12:46
Ursprungligen av zappee:

... Hm, för mig ger den en popup när det finns en nyare version av något program.

Så är det antagligen efter att man har gjort en första körning. Jag kanske skulle ha gjort en skärmdump, men nu har jag avinstallerat det.

1
Bevaka tråden