Flytta windows7-prallells desktop till nya datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2013-01-22 23:17

Har kört TimeMachine för att byta dator (från MacBookPro till MacBookProRetina) och trodde även mina inställningar för Windows7-Parallells Desktop skulle hänga med men icke. Får felmeddelandet : "The Boot Camp partition "/dev/disk0s3" used by Hard Disk 1 is not supported. Please open the virtual machine configuration and select a supported Boot Camp partition in the Hard Disk 1 settings." Men det var grekiska för mig. Får lite panik för jag är helt beroende av parallells. Vad gör jag? Oerhört tacksam för svar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-23 00:14

TM kör bara Macpartitionen. Bootcamp måste du köra över separat.
SuperDuper eller CarbonCopyCloner borde fixa det, även om jag aldrig har testat det.

Ursprungligen av GoForIt:

...trodde även mina inställningar för Windows7-Parallells Desktop skulle hänga med...

Jo, Parallels (program och inställningar) har med 100% säkerhet följt med. Men Bootcamp-partitionen har kanske inte följt med. Det är två helt olika saker.

Kör du alltid Windows via Parallels, eller händer det att du faktiskt bootar i Windows?
Om du alltid kör via Parallels, varför har du Windows i en Bootcamp-partition?

• Medlem
  • Lidingö
  • 2013-01-23 09:53

Bra frågor men det beror väl på okunskap antar jag. När jag försöker starta som vanligt (i nya datorn som i den gamla alltså) så får jag ju beskedet ovan. Arbetar som jag förstår det i parallells och det har (hur den nu var konfigurerat?) funkat jättestabilt tidigare. Får lov att kontakta deras support antar jag. Känner mig rådvill nu...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-23 19:19

Det är inget fel på Parallels.

Du har glömt att ta Bootcamp-partitionen från gamla datorn.
Varför du installerat det så kan man fråga sig då det är lite dumt om du enbart använder det i Parallels Desktop.

Vill du verkligen föra även den skall du läsa lite om winclone. Men se upp med licensen för Windows om du väljer att köra Bootcamp normalt.

1
Bevaka tråden