Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nya iMac 27 och Final Cut Pro X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-22 22:25

Märkte av idag att det laggade rejält när vi arbetade med Final Cut Pro X med den nya iMac 27"

Med följande konfiguration:

3,2 GHz Quad-Core Intel Core i5, Turbo Boost upp till 3,6 GHz

16 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 8 GB

1 TB seriell ATA-hårddisk (7200 varv/min)

NVIDIA GeForce GTX 680MX med 2 GB GDDR5

Någon mer som märkt av några problem och vet vad det kan bero på? Måste man lämna in den? Det gick dock bättre när vi hade pluggat ur bärbara hdd, googlade mig fram och fann att någon mer hade liknande problem utan resultat att det fixade sig, skulle vara för jävligt om man är tvungen o lämna in den, har en del deadlines att passa.
https://discussions.apple.com/thread/4707372?start=0&tstart=0

Senast redigerat 2013-01-22 22:39

Otroligt svårt att svara på en så allmänt ställd fråga.

Överväg om eventuell hjälp kan vara värd tiden det tar att beskriva problemet så gott det går.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-03 01:02

Funkar felfritt och laggar inget alls när inga bärbara hårddiskar är inkopplade, konstigt dock, kommer i framtiden behöva jobba med thunderbolt systemet så, vore jobbigt o betala pengar till Apple för support när man ändå har betalt såpass dyra pengar för en produkt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-02-04 06:50

Och disken är inkopplad hur? Via TB, USB eller FW över TB, eller Ethernet? Jag har märkt en sak med min rMBP13; att om man har en USB3-hub inkopplad och sen en USB2-disk på den hubben så blir det inte någe bra. USB2-disk rakt i porten brukar däremot vara ok.

"USB är till för möss och tangentbord". VSB.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2013-02-04 09:44

Ptja, det kan man tycka, men FW finns ju liksom inte längre på Apples produkter, utom i någon halvlam TB-version.
Dessutom är väl USB3 snabbare än FW800 (även om jag inte heller är någon älskare av USB eftersom det kräver en massa onödig kraft från CPUn för att skyffla data... länge leve SCSI!)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-11 16:41

Ok, nu är det så att Final Cut kan knappt rendera alls längre, då har vi inga bärbara diskar i överhuvudtaget, problemet måste ligga i hårdvaran, något är fel med den nya iMac 27"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-02-22 21:48

Har följt en tråd där fler som mig har samma problem, verkar som den gemensamma faktorn är grafikkortet, en uppdatering till Final Cut Pro X ska fixa detta snart tydligen, skulle varit bra dock om dem uppdaterade så snarast som möjligt
https://discussions.apple.com/thread/4707372?...

1
Bevaka tråden