Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

använda endast extern skärm men inte stänga locket

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! går det att använda endast externa skärmen på mb pro, utan att stänga locket? Datorn blir nämligen extremt varm om jag stänger locket, för luften blåser väl ut mellan tangentbord och skärm?

  • Medlem
  • 2013-01-20 17:13

Apple stöder det officiellt på vissa modeller (Mac notebooks: How to use your computer in closed clamshell (display closed) mode with an external display), och därför kan man ju misstänka att det inte är något problem om man har en av dem. På mina MacBookar blåses luften ut på baksidan när man stänger locket.

Jag vill inte stänga skärmen, vilket den där länken verkade handla om. det funkar redan, men jag vill kunna ha skärmen öppen.

Då är det väl bara att ha den öppen och sänka ljuset på den

Ursprungligen av Nicolas Gonzalez:

Då är det väl bara att ha den öppen och sänka ljuset på den

Nej för då används båda skärmarna och om man drar muspekaren mot kanten så byter den skärm vilket är irriterande.

Ursprungligen av greken91:

Nej för då används båda skärmarna och om man drar muspekaren mot kanten så byter den skärm vilket är irriterande.

Spegla skrivbordet och sänk ljusstyrkan.

  • Medlem
  • 2013-01-22 23:19

Kör

sudo nvram boot-args="iog=0x0"

från terminalen och starta därefter om datorn. Nu går det att köra uppfällt med interna skärmen avstängd (ha datorn ihopfälld när du ansluter den externa skärmen).

Kör du OS X 10.8.2 finns det dessvärre en bugg som gör att man måste starta om datorn varje gång man vill ansluta till extern skärm: Stäng av datorn, anslut skärm, starta och fäll sedan snabbt ihop. Ansluter man från ihopfällt viloläge kommer datorn somna om igen efter en liten stund.

För att återställa till nuvarande beteende; kör

sudo nvram -d boot-args
1
Bevaka tråden