Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook - studenternas bästa vän

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-19 20:11

Dom färgglada dasslocken, åhhhh vad tiden går fort Har haft alla färger. Dom var ju bara så fina, så trendiga för sin tid.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-01-19 21:54

Min första Mac var en iBook G4. Från 2004 tror jag den var. Då var jag väl ganska nöjd med den då men när jag ser tillbaka på det så var det ingen vidare bra dator. Framförallt byggkvaliten var helt värdelös. Väldigt plastig och knarrig överlag, musknappen var svampig och batteriet hade dålig passform. Det hängde liksom ner 2-3 mm från själva batteriplatsen.

Och skärmen ska vi inte tala om. LCD-skärmar från den tiden kanske var dåliga överlag men betrakningsvinkeln var så usel på den här att färgåtergivningen var olika beronde på hur man tittade på den i vertikalt led. Men jag hade den i tre år och sålde den vidare sen till en kompis där den levde ytterligare några år. Och jag har köpt ytterligare 3 macbookar efter det

  • Medlem
  • 2013-01-19 21:55

Trevlig nostalgi! Jag hade ett dasslock med blå detaljer. Har fortfarande en av de sista Ibookarna, som reservdator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-20 19:20

Några bekanta kallade första ibooken för puderdosan

1
Bevaka tråden