Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Start-användare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag då köpte min nya macbook så blev det en ny användare när jag startade upp datorn. Sen ytterligare en annan när jag flyttade från min gamla. Nu när jag startar om datorn så kommer jag alltid till den som skapades vid uppstarten - alltså den som jag inte använder. Har tagit bort admin från den användaren men hur gör jag så att den startar som jag vill??

/Lena

Logg in på det nya kontot och ta bort det gamla. Vore enklast. Det borde du kunna göra under systeminställningar och användare och grupper.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-19 12:00

Om du av nån anledning inte vill ta bort den ena användaren så kan du ställa in vilken användare som ska bli auto-inloggad. Alternativt kan du stänga av auto-inloggning, och då får du välja användare vid uppstart.

Systeminställningar -> Användare och grupper -> Inloggning (längst ner i rutan med användarlistan)

Tack Vassius, det var den funktionen jag letade. Vill inte ta bort den andra användaren innan jag vet att allt fungerar som det ska!

1
Bevaka tråden