Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fem grejer jag behöver hjälp med.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-18 03:00

Hejsan.

Jag har några problem som det skulle va bra om jag fick hjälp med.

1. Varje gång jag öppnar en mapp i en mapp, så öppnas den i ett nytt fönster, hur gör jag så mappen öppnas i samma fönster?

2. Hur stänger jag av Senaste Objekt? Alltså, så den inte längre visar vad jag senaste öppnade.

3. Varje gång jag startar iTunes så får jag detta meddelande, hur får jag det att försvinna? Jag har försökt att installera om iTunes, men funka inte, jag har också gått in där meddelandet säger, men fattar inte hur det funkar: http://i.imgur.com/Wzlw2.jpg

4. Är det möjligt att ändra språk till engelska i Safari, utan att ändra på resten av datorn, om ja, hur?

5. Alla bilder som jag har på iPhoto, hur kollar jag vart dom egentligen ligger?

Tack i förhand.

1. I Finder-inställningar: klicka ur Öppna alltid mappar i nytt fönster
2. I Systeminställningar -> Allmänt -> Senaste objekt: sätt till Inga om du vill stänga av
3. Vet ej, men titta under Systeminställningar -> Säkerhet och integritet -> Brandvägg om det kan vara så att det inte är iklickat "Tillåt signerad programvara att ta emot inkommande anslutningar automatiskt"
4. Möjligen med hjälp av TJ-HD Software - Language Switcher
5. iPhoto biblioteket ska ligga under Bilder -> iPhoto-bibliotek, högerklickar du kan du kolla i biblioteket, men gör för allt i världen inga ändringar där! Lägg till och ta bort bilder i iPhoto.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-01-18 06:49

3. Bugg. Högerklicka på iTunes i programmappen, välj visa paketets innehåll. Ta bort hela mappen content.
Ladda ner iTunes direkt från Apple, Apple - iTunes - Hämta iTunes nu . Installera om. Alla dina inställningar, musik och filmer finns kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-18 14:51
Ursprungligen av chubben:

3. Bugg. Högerklicka på iTunes i programmappen, välj visa paketets innehåll. Ta bort hela mappen content.
Ladda ner iTunes direkt från Apple, Apple - iTunes - Hämta iTunes nu . Installera om. Alla dina inställningar, musik och filmer finns kvar.

Tack så mycket, problemet fixades!

1
Bevaka tråden