Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gain gör dina hörlurar trådlösa

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2013-01-17 11:20

Om den har inbyggd mikrofon är väl den största finessen att du kan använda vilka lurar du vill och inte bara de med mikrofon. Så vill du köra med hifilurarna till telefonsamtal så går det ju bra...

Ursprungligen av Peber0:

Om den har inbyggd mikrofon är väl den största finessen att du kan använda vilka lurar du vill och inte bara de med mikrofon. Så vill du köra med hifilurarna till telefonsamtal så går det ju bra...

Det har du absolut en poäng i. Nackdelen är ju fortfarande att man får väldigt mycket sladd oftast, men produkten fungerar som tänkt och är prisvärd. Har bara själv ingen direkt användning för den helt enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-17 11:53

Synd att den inte kör BT 4.0.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-17 12:46

BT-mottagare är helt klart underskattade! De lämpar sig när man inte kan/vill ha telefonen i handen/fickan/på sig/i närheten.
Gå runt i lägenheten och lyssna podcast medan mobilen laddar, arbeta ute på bilen/båten/huset utan att riskera färg, vatten o smuts på mobilen.

Eller för att göra vanliga lurar trådlösa, perfekt för Skypande eller för att lyssna på internetradio i valfritt rum:

Snyggt! Och ger mig inspiration att prova en liknande montering.

Jag kör själv med BT och separata lurar kopplade till dem. Har aldrig förstått modellerna med fast monterade lurar. Det är bara dumt:)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-20 09:20

Provade en liknande produkt, Jabra Clipper. Det är skönt att lyssna på musik/podcasts på "distans" (samma rum dock) men däremot var samtalen av dålig kvalitet. Jag provade enheten i ca 3 dagar, blev att jag bytte bort den. Folk klagade på att den plockade upp mycket ljud runt omkring mig och att volymen och rösten inte var så bra. Speciellt på kontoret då jag sitter i öppet landskap, jobbar på en IT avdelning och vi har en del telefon support och övrig aktivitet. Det hade varit optimalt om enheterna kunnat känna om lurarna hade egen mic så skulle det skulle gått över till den istället. Jag tror att detta är generellt på alla dessa enheter att dom plockar upp ljud runt omkring för man har dom gärna längre ner.

2 av 5

Håller med om Clippern. Har också en sådan som bara ligger och skräpar. Fick klagomål på ljudkvaliten i samtal

1
Bevaka tråden